Skip to main content

Shaklee memaksaku....Dare to Dream Big!!

Assalamualaikum dan salam ceria semua.

Siapa suka berangan? Semua orang suka berangan termasuk saya. Tak salah pun berangan...macam kalau ditanya apa cita-cita masa sekolah dulu...kita akan cakap apa yang kita nak jadi,betul tak? Nak jadi cikgu la,polis,doktor dan sebagainya. Saya suka juga berangan sekadar angan-angan je la...macam-macam nak,...kalau boleh nak jadi puteri raja..hahahaa...besar betul angan-anganku.....Tetapi hari ini dengan Shaklee saya berani untuk berangan-angan atau berimpian besar dan saya tahu saya akan dapat apa yang saya impikan tu.Ya Shaklee memaksaku berani untuk bermimpi besar!!!

Masa depan bersama Shaklee


Kenapa saya katakan saya boleh mencapai apa yang saya impikan tu...???

Desakan hidup dan kos sara hidup yang kian meningkat saban hari membuatkan saya terfikir untuk mengapai impian yang saya angankan tu.

Hari berganti hari, saya masih tidak berputus asa,masih juga fikir nak buat bisnes.memandangkan saya ni surirumah sepenuh masa,jadi saya lebih suka jika buat bisnes yang tidak memerlukan saya keluar rumah sentiasa.Nak kerja makan gaji,saya tak nampak impian saya boleh tercapai.Malah saya suka berniaga,ahli keluarga saya pun berniaga,mereka ada bisnes jual keropok lekor di Terengganu.Aryarhamah mak dan nenenk saya pun berniaga kuih sejak saya kecil kagi.Berniaga kecil-kecilan.

Dipendekkan cerita saya jumpa bisnes Shaklee melalui upline saya sekarang ni Dr Najihah Mutalib.

Waktu mula-mula join Shaklee, saya tak rasa saya boleh pergi jauh dengan bisnes ni.Betul...tak tipu.Saya masih juga beranggapan ala MLM....tetapi sejak join, saya dimasukkan ke dalam group bisnes upline saya ni,hari ke hari saya tengok dan baca kisah-kisah mereka yang dah berjaya kat dalam group rahsia kami ni. Saya terfikir,kenapa saya tak buat bisnes ni betul-betul, kalau mereka yang buat ni boleh berjaya,kenapa tidak saya? Jalan dah mereka buat untuk saya lalui,saya cuma perlu bergerak  memulakan langkah sahaja.

Dipendekkan cerita lagi saya,mula serius buat bisnes ni,sebab apa saya serius,sebab bisnes ni tak perlukan modal yang besar,cukup dengan duplicated apa yang dah mereka yang berjaya buat. Sekarang saya dalam proses menduplicated.Semoga Allah memudahkan perjalanan saya menuju destinasi sebagai Master Coordinator Shaklee.

Saya tak pernah berimpian untuk mendapat income ribu-ribu,tak pernah ada impian nak rumah besar,kereta besar,pergi bercuti ke luar negara dan sebagainya.Sejak mula serius buat Shaklee saya dah mula ada impian dan besarlah harapan saya agar Allah makbulkannya....aaminnn.

Impian bersama Shaklee


SHAKLEE memaksa saya berimpian nak:

Capai tahap tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator menjelang MAC 2017.

Memburu impian dalam shaklee
Master Zainah & Master Zamri


Nak ada rumah idaman saya sendiri lengkap dengan kolam renang menjelang DISEMBER 2017.

Rumah idamanku

Nak bayar segala hutang pinjaman dengan MARA dan JPA..Pinjaman pelajaran.

Nak pergi HAJI & UMRAH dengan suami dan anak2 menjelang JANUARI 2017.

Haji & Umrah tahun 2017


Nak buat kebajikan dan sedekah jariah sentiasa.

Nak tolong sesiapa juga yang berhajat nak mencapai financial freedom melalui Shaklee.

Nak bagi kebahagiaan dan kesenangan pada keluarga saya dan keluarga suami saya.

Mencapai Financial freedom!!!

memburu impian


Nak ada kebun seluar 10 hektar.

Nak ada rumah untuk di sewa 10 buah.

Nak ada rumah kedai untuk di sewa 5 buah.

Nak pergi melancong ke seluruh dunia bersama keluarga.

Nak kesihatan yang baik seumur hidup.

Nak jadi seorang ibu yang baik.

Nak jadi isteri yang solehah.

Nak belajar buat langsir.

Nak pergi kursus DAO.

Nak belajar buat baju melayu.

Nak belajar Al Quran dengan yang pakar.

Nak ada akademi memasak sendiri.


Nak semua impian saya ini tercapai.

Berimpian tak salah....tak kena bayar pun,malah tak ada siapa boleh menghalang kita untuk berimpian.Nak impian tercapai kena la berusaha. Saya dah nampak jalan dan cara untuk mencapai segala impian saya itu...buat bisnes SHAKLEE.








Anda ada impian?Anda nak merealisasikan impian anda?Jom sertai saya dan team hebat kami dalam Shaklee...kita sama-sama mengorak langkah mengapai impian kita dan keluarga.

Hubungi saya jika anda mahu!
Pn Zainah Mukhtar
sms/wassap :019-2598292
fb : https://www.facebook.com/zainahmukhtar
Saya adalah Pengedar Sah Shaklee Bintulu.


Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin