Skip to main content

Detox : Kenapa perlu cuci usus


Detox dengan cara mencuci usus

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.


detox kesihatan


Kenapa kena perlu detox?

Kekotoran ataupun toksik yang terkumpul dalam badan boleh membawa kepada banyak penyakit serius. Realitinya, kebanyakan penyakit hari ini adalah berpunca daripada badan yang penuh toksik.

 Antara penyakit akibat daripada usus yang penuh toksik adalah
  • Darah tinggi 
  • Jantung
  • Hati
  • Buah pinggang
  • Kencing manis
Antara tanda-tanda anda perlu detox adalah seperti berikut :-
  • Sakit kepala yang kerap 
  • Keletihan 
  • Kulit Kusam 
  • Selalu jatuh sakit seperti demam
  • Sembelit
Bagaimana nak Detox?

cuci usus


Terdapat pelbagai cara untuk melakukan detox. Salah satunya adalah dengan minum air kosong dengan secukupnya setiap hari.Sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari semalam. 

Detox boleh juga dilakukan dengan bantuan produk kesihatan seperti Herb lax Shaklee dan Alfalfa Shaklee. 

Alfalfa Complex Shaklee dan Herb Lax Shaklee
Detox dengan Shaklee

 Herb Lax digunakan untuk membantu pembersihan usus secara semulajadi dan selamat dengan cara merangsang pengecutan otot-otot usus seterusnya membolehkan sisa-sisa yang terperangkap keluar dengan lebih cepat tanpa memerangkap toksin di dalam kolon. Antara lain kelebihan herb lax adalah ia membantu untuk mengatasi masalah sembelit teruk yang boleh mengakibatkan penyakit buasir. Perlu diingatkan, usus kita hanya bekerja untuk menyerap, usus tidak tahu bahwa yang diserap itu toksin atau nutrien yang bagus. Jadi pastikan usus sentiasa baik dengan melakukan proses detox sekurang-kurangnya 2x seminggu dengan herb lax.

 Alfalfa Complex pula memang dikenali sebagai agen detok yang membantu membuang unsur mineral yang merbahaya dalam badan. Bau badan juga dapat dikawal dengan mengamalkan alfalfa. Ciri-ciri alfalfa yang membantu dalam proses pencernaan dan bersifat anti radang boleh memudahkan nyahtoksik dari badan. Selain itu, alfalfa juga bertindak seakan span yang menyerap kolestrol berlebihan dalam darah. 


jom detox dengan Shaklee

Nak tahu lebih lagi mengenai detox? Pergi ke DETOX

Jika anda mahukan Herb Lax dan Alfalfa untuk detox,sila hubungi saya ok.Saya ada membuat penghantaran terus kepada anda/ COD di kawasan Bintulu, Niah dan Bekenu. Pos ke seluruh Malaysia.


COD Bintulu



DISCLAIMER:

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.



Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...