Skip to main content

Kelebihan dan Kebaikan Omega Guard Shaklee

Assalamualaikum dan salam ceria semua.

Nak share dengan anda semua tentang kebaikan dan kelebihan Omega Guard shaklee.Sebelum ni dah ada saya share boleh tengok kat OMEGA GUARD SHAKLEE.


kelebihan dan kebaikan omega guard shaklee
Omega Guard Shaklee
Omega Guard Shaklee


7 lagi kebaikan dan kelebihan Omega Guard Shaklee yang perlu anda tahu:


  1. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin serta  perkembangan memori.
  • DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan tetina.
  • Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.
  • DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran serta mencagah migrain
  • Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.
    

    2.  Asid lemak : Omega-3
  • Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh sebab itu, kita perlu mengambilnya daripada makanan.
  • Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos.
    
    3.  Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.
  • Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.
   
    4.  Mencegah Imsonia dan membantu mengurangkan tekanan
  • EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety),imsonia, autism, kanak-kanak hyperaktif dan penyakit Schizophrenia.

    5.   Mencegah penyakit saluran darah dan strok.
  • DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah serta peredaran darah yang lebih lancar.
  • Ia sangat berkesan untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher serta sakit kepala.
  • Ia juga membantu merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis,membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

    6.   Memelihara fungsi sendi (arthritis)
  • Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.
  • Ia mencegah arthritis dan memelihara fungsi-fungsi sendi serta gout dengan berkesan.

    7.   Menentang kanser
  • kajian ada menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon.
  • Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih berkesan.
Jika anda ingin mendapatkan Omega Guard shaklee untuk kesihatan anda,silalah hubungi saya.

Pn Zainah Mukhtar
019-2598492
Pengedar Shaklee Bintulu

COD Bintulu, Niah & Bekenu.


DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.

cod bintulu, niah & bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...