Skip to main content

Orang yang sihat makan suplemen,orang sakit makan ubat.

Kesihatan adalah kebahagian.


Saat kita sihat kita lupa akan sakit,tetapi bila kita dah jatuh sakit,baru kita sedar akan betapa nikmat sihat yang Allah berikan selama ini. Kebanyakkan kita yang sihat mudah lupa dan alpa untuk menjaga kesihatan.Kita kadangkala lupa nak memberi zat dan khasiat yang mencukupi pada tubuh badan kita.Kita makan ikut selera dan nafsu kita saja. Oleh sebab itu,orang yang sihat wajib ambil suplemen kalau nak hidup bahagia.Suplemen dapat membantu kita membina imun dan mencegah daripada penyakit.Bila kita sihat kita bahagia,betul tak? Ada ke orang yang sakit rasa bahagia?Tidak kan...Saya tak kata orang yang tak ambil suplemen tak bahagia,jangan salah faham pula.Orang yang sihat makan suplemen,orang sakit makan ubat.Betul la.

Kenapa perlu ambil suplemen?

Pada saat badan dah letih dan kita mudah jatuh sakit, barulah kita sedar akan betapa pentingnya menjaga kesihatan.Barulah sibuk nak cari suplemen atau makanan tambahan.Sebab apa perlu ambil suplemen,sebab zat dan khasiat yang kita ambil melalui makanan adalah tidak mencukupi.Realitinya kita tidak mengambil makanan secara seimbang dan sihat.Bagaimana pula nak tahu samaada anda perlukan suplemen atau tidak?

Cuba anda check list di bawah, adakah anda sering mengalaminya?Adakah anda perlukan suplemen untuk meningkatkan tahap kesihatan anda?


1) kurang bertenaga/letih lesu/pucat
2) berat badan berlebihan
3) selalu pening/sakit kepala
4) gusi berdarah
5) mudah bercalar/lebam
6) penghadaman tidak baik
7) sukar untuk bangun tidur
8) mengantuk
9) keinginan yang tinggi terhadap makanan manis
10) gugup/gementar/sedih
11) kekeringan mata
12) kuku berpecah
13) kebas tangan/kaki
14) kekejangan kaki
15) sakit/sengal badan
16) bahu/tangan sukar digerakkan
17) sembelit
18) pemakanan yang tinggi kandungan lemak
19) rambut gugur
20) selalu menggunakan pil penahan sakit
21) selsema
22) nafas berbau
 


Ini adalah sebahagian sahaja daripada banyak2 tanda anda perlukan suplemen.Jika anda mengalami salah satu daripada senarai di atas, ini adalah tanda anda kekurangan khasiat di dalam badan. Gaya hidup dan diet pemakanan yang anda ambil tidak seimbang dan tidak cukup khasiat untuk sel-sel tubuh badan anda.
 
Adalah lebih baik jika anda mendapatkan suplemen untuk mencukupkan zat-zat yang tidak dapat anda perolehi daripada diet pemakanan harian anda.



Jika anda mahu mendapatkan suplemen,pastikan anda mendapatkan suplemen yang terbaik.

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu


Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...