Skip to main content

Muda-muda dah kena sakit lutut?Bahaya tuuu...

suplemen untuk sakit sendi
Sakit sendi lutut

Kadangkala golongan muda mudi memandang remeh akan masalah sakit lutut ni.Bagi mereka hanya warga tua sahaja yang ada sakit lutut.Zaman sekarang tak kira tua muda miskin kaya,setiap orang memang ada risiko untuk mendapat sakit lutut.Bergantung juga kepada beberapa faktor penyumbang ke arah sakit lutut.

Apabila dah mendapat sakit lutut,segala pergerakkan akan menjadi terbatas.Tak boleh lagi nak buat aktiviti lasak dan bersukan, solat atas kerusi,jalan pun perlahan2,seksa nak panjat tangga dan macam2 keadaan lagi la...stress memanjang.

Mesti rasa malu dan tertekan apabila ada kawan2 yang kata, 'kau ni macam orang tua lama je ada sakit lutut ni,jalan terhenjut2..'. Apa rasa kalau kawan2 anda kata macam tu?Tak rasa apa2?Malu?Ah lantak la mereka nak cakap apa pun?

Jadi,takkan nak biar sakit macam tu je.Memang la kena jumpa doktor dan makan ubat serta ikut nasihat doktor. Tapi untuk pencegahan jangkamasa panjang apa yang anda akan lakukan?

suplemen kesihatan sendi
Bahaya sakit lutut

Bagaimana  sakit sendi Lutut boleh terjadi?


Sakit lutut  atau juga dipanggil sakit sendi yang biasa terjadi di panggil Osteoarthritis. Osteoarthritis terjadi apabila kartilaj dah tak elastik dan menjadi keras. Bila ini terjadi, sendi akan mudah tercedera dan akan merasa sakit. 


Keadaan ini boleh terjadi kepada golongan tua dan mungkin berlaku pada segelintir golongan muda.Kita sebagai manusia selalu menggunakan lutut setiap hari.

Antara aktiviti yang melibatkan banyak penggunaan lutut adalah:

1. Berjalan.
2. Duduk.
3. Berlari.

Perbezaan sendi lutut yang sihat dan yang sakit/osteoarthritis


Siapa lebih  berisiko mendapat sakit lutut?

5 golongan yang berisiko tinggi menghadapi osteoarthritis (sakit sendi lutut):

1. Pemain bola sepak atau aktiviti sukan yang melibatkan penggunaan lutut yang banyak contohnya ragbi dan lain-lain.Akibat kecederaan semasa bersukan.
2. Individu yang mengalami obesiti.
3. Individu yang mempunyai lemah otot peha sejak dari kecil.
4. Individu yang sudah berusia.
5. Individu yang sering mengangkat barang-barang yang sangat berat.
6. Suri rumah yang selalu mencangkuk dan membongkok apabila membuat kerja dan ini akan memberikan tekanan berlebihan pada bahagian lutut.



 Cara yang boleh dilakukan untuk mengurangkan sakit lutut: 

1.Mesti membuat pemeriksaan doctor terlebih dahulu jika dirasakan sakit lutut yang kronik.
2. Elakkan kerap membongkok dan mencangkung
3. Elak kerap mengangkat barang-barang berat.
4. Berhati-hati semasa beraktiviti seperti bersukan,jangan sampai tercedera lutut.


Bagaimana suplemen dapat membantu pesakit lutut agar lebih sihat dan ceria?


sakit lutut
Suplemen untuk kesihatan sendi lutut


Kaedah 1: Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat


Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi:
Menyokong keselesaan sendi
Memelihara tisu penyambung yang sihat
Meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2: Membantu mengurangkan inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah Omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi, maka ia dapat mengurangkan rasa  sakit pada sendi.

Omega 3 juga boleh menjadi pelincir, maka kita boleh bergerak dengan lebih aktif. Terdapat kajian menunjukkan pengambilan asid lemak Omega 3 bersama glukosamina dapat tingkatkan kesihatan sendi berbanding mengambil glukosamina sahaja.
* Glukosamina terdapat dalam Advanced Joint Health Tablet yang diambil dari ekstrak jagung.

Kaedah 3: Membantu mengekalkan sel tulang yang sihat.


Ostematrix dapat membekal kalsium penting untuk tulang, otot dan ligamen. Ia juga mengandungi Magnesium yang diperluka untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang, dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.


Nota kaki:Jagalah kesihatan sendi lutut anda kerana ianya sangat berharga.Tidak dapat ditukar dengan wang ringgit andai ianya sakitCegah sebelum parah.

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.




Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin