Skip to main content

Omega Guard Shaklee: Beruntung la sesiapa yang mengamalkannya

Assalamualaikum dan salam ceria  pada semua pembaca yang dihormati.

Kali ni saya nak war-warkan juga mengenai promo TWIN PACK OMEGA GUARD SHAKLEE BUY 6 FREE 1 dan juga BUY 2 dapat 5% diskaun.Best sangat,banyak dapat jimat tau.


promo bulan november

Beruntung la sesiapa yang mengamalkan Omega Guard ni.Dah la banyak kebaikan dan manfaat pada kesihatan,bulan ni pulak ada harga promo.Untung untung.... Nak tahu banyak lagi kebaikan omega guard shaklee? sila baca kat SINI .

Kenapa kita kena amalkan atau makan minyak ikan ni?

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa apabila seseorang itu mempunyai tahap asid lemak omega 3 yang rendah,mereka lebih mudah untuk mendapat masalah ingatan dan dikatakan otak mereka lebih cepat tua berbanding dengan usia.
Selalu kita kata,muka nampak muda berbanding usia,atau nampak tua berbanding usia,jarang kita kaitkan dengan otak kan,sebab otak kita tak nampak..hihiii

Tak boleh dinafikan lagi bahawa asid lemak omega 3 sangat penting untuk kesihatan kita. Akan tetapi,tahukah anda bahawa badan kita tidak boleh menghasilkan sendiri omega 3 ni. Oleh sebab itu, kita perlu mendapatkan bekalan omega 3 melalui sumber makanan dalam diet pemakanan seharian kita.

Ada 2 jenis asid lemak omega 3 yang utama :-
  1. Rantai panjang omega 3 asid lemak yang terdiri daripada EPA dan DHA. Senang didapati dalam ikan dan kerang-kerangan.
  2. Rantai pendek omega 3 asid lemak yang terdiri daripada ALA.Banyak dalam tumbuh-tumbuhan seperti flaxseed.
EPA ialah asid eicosapentaenoic
DHA ialah asid docosahexaenoic
ALA ialah alfa-linolenik asid

EPA dan DHA adalah kandungan utama dalam Omega Guard.

Asid lemak omega ALA walaupun ianya bermanfaat,akan tetapi ianya mempunyai manfaat kesihatan yang kurang kuat berbanding dengan EPA dan DHA.

Diketahui umum bahawa, minyak ikan dapat merendahkan trislycerida dan tahap kolestrol dalam darah,membantu juga merendahkan tekanan darah tinggi,ianya juga membantu menghalang pembekuan darah dan boleh mengelakkan kejadian kematian mengejut akibat serangan jantung.Minyak ikan juga dapat membantu mencegah kanser.

Beruntung kan pada sesiapa yang sedang mengamalkan omega guard ni,apalagi jika Omega Guard Shaklee yang sememangnya dijamin SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Perbezaan Omega Guard Shaklee :

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.



Minyak Ikan Terbaik Di Dunia:

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Omega Guard Shaklee


Bulan ni,November adalah masa yang sangat sesuai jika anda nak tambah stok omega guard anda,bolehlah hubungi saya pada bila-bila masa sahaja.Juga kepada yang baru nak mencuba omega guard,saya sarankan anda cubalah amalkan Omega Guard Shaklee ni.Jika anda beli dengan saya, saya bagi khidmat konsultasi percuma dan istimewa untuk anda,selagi diperlukanlah.

Jika anda nak beli sendiri tanpa menghubungi saya pun boleh,cuma klik kat gambar di bawah ni sahaja,tiada masalah.Pastikan anda mempunyai kad kredit atau kad debit sahaja,dah boleh shopping omega guard ni.


Jika nak beli terus dengan saya,hubungi saya, Pn Zainah ditalian 019-2598492. Saya boleh membuat penghantaran terus kepada anda yang tinggal dikawasan Bintulu, juga poslaju ke seluruh Malaysia.



DISCLAIMER:

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.



Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu



Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...