Skip to main content

Vivix Hasilkan Sel Yang Sihat Untuk Cegah Kanser

 Hebat sangat ke vivix ni? Jangan hairan ok, sebab kak Zai kalau boleh nak semua orang amalkan vivix. Sebagaimana sel2 dalam badan kita mati dan berganti setiap hari, maka setiap hari juga kita nak kena minum vivix ni.

Sel2 dalam badan kita ni akan sentiasa membahagi untuk mengantikan sel2 yang mati demi untuk kelangsungan fungsi organ badan kita. Bayangkan kalau sel2 mati tidak diganti yang baru yang lebih sihat? Tak panjang la umur jawabnya.



Sel2 badan kita ni akan sentiasa membahagi untuk mengantikan sel2 mati, manakala sel2 yang rosak akan dibaiki dan sel2 sihat akan dilindungi dari anasir jahat. Sel2 yang sepatutnya mati adakalanya degil, nak juga kekal dalam badan kita. 

Secara semulajadi sel2 akan membahagi dan akan mati dengan sendirinya. Tetapi sel2 yang degil ni tidak mahu mati. Sel2 seperti ini jika dibiarkan banyak lama-kelamaan rosaklah organ badan kita, banyaklah penyakit yang akan dihadapi seperti kanser dan sebagainya. Sel2 yang sepatutnya mati dan meninggalkan badan kita ni adalah punca kepada penyakit! 

Kanser kebanyakkan dikesan pada peringkat yang sudah kronik. Nampak tak yang sel2 rosak yang sepatutnya mati dan meninggalkan badan kita akhirnya telah memudaratkan kita secara senyap!

Habis nak buat macam mana nak kawal atau bendung sel2 yang tak sepattnya membiak dan merosakkan badan ni? Salah satunya kita boleh amalkan minum vivix setiap hari. 

Kita lindungi sel2 kita dari serangan anasir jahat yang datang dari faktor luaran seperti radikal bebas, bahan kimia, pencemaran dari persekitaran dan sebagainya.

 Dengan vivix kita mampu lindungi sel2 kita dari kerosakan malah ianya boleh bantu melindungi dan membaiki sel2 yang rosak juga.

Vivix mampu melindungi sel sehingga ke peringkat DNA sel. Bila sel2 DNA kita banyak yang rosak disebabkan faktor luaran, ia akan cuba mati secara semulajadi. 

Tapi bila ia gagal untuk mati secara semulajadi, part ni yang bahaya sebab sel2 yang rosak ni akan membiak jadi kanser dan penyakit!
 
Jadi di sinilah kita akan nampaklah fungsi bagaimana vivix berfungsi terhadap kesihatan sel2 tubuh badan kita. Sebab Vivix ada 4 mekanisme utama yang sangat2 penting untuk sel2 badan kita:-

  1. Vivix melindungi sel2 kita dari kerosakan disebab faktor luaran.
  2. Vivix memperbaiki sel2 yang telah rosak
  3.  Vivix meningkatkan tenaga untuk sel kita dengan meningkatkan bilangan mitokondria dalam sel
  4.  Vivix meningkatkan prestasi sel dengan menghalang pembentukan AGE protein yang merosakkan sel



Pilihan sentiasa ditangan kita. Mahu berusaha mencegah atau tunggu dan lihat sahaja.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi kak zai.


Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492


FB: zainah mukhtar
FB Page: zaivitamin
IG: harihari_vitamin
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...