Skip to main content

1001 Manfaat Alfalfa Shaklee

Alfalfa Shaklee merupakan produk pertama sekali yang dicipta oleh Dr. Forrest C Shaklee pada tahun 1950-an. Maka Alfalfa Shaklee merupakan produk signature Shaklee Corporation. 

Alfalfa atau dalam bahasa saintifiknya Medicago sativa adalah sejenis tanaman yang dimanfaatkan sebagai makanan untuk ternakan. Dikenali sebagai Alfalfa dibenua Amerika, ia juga dikenali sebagai lucerne di UK, Australia, Afrika Selatan dan New Zealand.


Meh sini kak zai nak citer dan listkan sikit manfaat alfalfa shaklee ni ya. 


👉 Untuk pelangsingan dan pengurangan berat badan

👉 Untuk melancarkan pembuangan dan mengelakkan sembelit

👉 Untuk atasi masalah badan dan ketiak berbau

👉 Untuk meningkatkan kesuburan suami isteri dan membantu memperbaiki masalah cyst dikalangan wanita

👉 Untuk kecantikan kulit dan jerawat

👉 Untuk allergy, sinusitis, resdung, bersin tak berhenti, eczema

👉 Untuk gastrik dan perut sensitif

👉 Masalah anemia (kurang darah), masalah tinggi kolestrol, diabetes dan gout

👉 Masalah hypothyrodism dan infeksi pada ginjal dan pundi kencing serta saluran urinari

👉 Mengurangkan retensi air dan garam berlebihan

👉 Mengurangkan keletihan dan kelesuan tanda asid tinggi dalam tubuh

👉 Masalah sakit sendi dan rapuh tulang

👉 Untuk ibu berpantang dan menyusukan anak

👉 Baik untuk menghadapi menopause

👉 Kaya dengan protein asid amino untuk atasi kekurangan nutrien




Testimoni Alfalfa Shaklee


Testimoni Alfalfa Shaklee


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi kak zai.


Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492


FB: zainah mukhtar
FB Page: zaivitamin
IG: harihari_vitamin
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu

 

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...