Skip to main content

Kebaikan Omega Guard shaklee


Assalamualaikum dan salam ceria semua.

Omega Guard mengandungi rangkaian penuh 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu Eicosapentaenoic acid (EPA), docosahexaenoic acid (DHA), alpha-linolenic acid (ALA) dan lain-lain.

Omega Guard Shaklee
               
Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 990mg asid lemak omega 3. Kesan kesihatan Omega 3 ini lebih cenderung datang daripada komponen EPA dan DHA.

Antara kebaikan Omega Guard Shaklee termasuk lah:

  •  Membantu mengurangkan kolestrol jahat/triglycerides dan membantu meningkatkan aras kolestrol yang baik (HDL) yang diperlukan oleh badan.
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Membantu mengurangkan risiko serangan jantung, membantu mengelakkan sakit jantung.
  •  Membantu mengawasi aras diabetes
  •  Membantu mengurangkan kesakitan akibatarthritis.
  •  Membantu misi mengurangkan berat badan
  • Membantu melindungi daripada osteoporosis.
  •  Membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan mental seperti tekanan, schizophrenia, ‘bipolar disorder’
  •  Membantu mencairkan kahak
  •  Membantu meningkatkan sistem pertahanan secara keseluruhan
  • Bagus untuk perkembangan IQ yang sihat
  •  Membantu kanak-kanak ADHD
  • Membantu individu yang mengalami asthma

Antara sumber makanan yang mengandungi Omega 3:



  • Makanan laut [ Ikan (salmon, tuna, mackerel,sardin), alga, krill
  • Tumbuhan
  •  Kekacang, Minyak kacang


Kesan kekurangan Omega 3/OmegaGuard:

  • Simptom seperti pitam, daya ingatan yang merosot, kulit kering/dehidrasi, masalah jantung, depresi, peredaran darah yang terganggu.
  • Membawa kepada penyakit mental dan masalahkesihatan fizikal yang serius.
  •  Mengundang kepada pertumbuhan sel kanser(seperti kanser prostat dan kanser payudara)
  • Ibu-ibu hamil yang kekurangan omega 3, akanmempengaruhi kandungan DHA fetus yang seterusnya mempengaruhi perkembanganIQ/otak anak, kesihatan penglihatan/mata serta gangguan saraf.
  • Kanak-kanak yang kurang aras omega 3 dalam tubuhnya akan mengundang kepada masalah pembelajaran dan perilaku (contohnyatantrums, kesulitan untuk tidur, hyperaktif).

Cadangan pengambilan:

  • 1 biji selepas makan tengahari & selepas makan makan
  • Kanak-kanak (1 biji setiap hari) (mix dalam hidangan dia/picit ke dalam mulutnya) bagi yang dah besar dah boleh telan tu, bagi aje sebiji kepada dia.


Sesuai untuk SIAPA?

  • Ibu-ibu hamil (trimester ke 2 & ke 3)
  • Ibu-ibu yang menyusu
  •  Kanak-kanak 1 tahun dan ke atas
  •  Lelaki
  • Individu yang mengalami masalah kesihatan seperti darah tinggi,aras kolestrol tinggi, diabetes
  • Warga emas


Saya suka nak sarankan kalau anda nak mendapatkan vitamin Omega Guard ni,carilah yang terbaik,selamat dan semulajadi.Jangan asal ada tulis vitamin omega je beli...tak nak tak nak tak nak...

Omega Guard Shaklee adalh yang TERBAIK.
Shaklee memberi jaminan bahawa vitamin yang dikeluarkannya adalah SELAMAT, BERKESAN,SEMULAJADI DAN HALAL.

Gunakan tanpa was-was.



DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
[ ID No : 1137968) ]
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...