Skip to main content

Bagaimana aku terjatuh cinta dengan Shaklee???

Assalamualaikum dan salam ceria semua.

Kali ni nak share macam mana saya boleh terjatuh cinta denga Shaklee.Cerita saya biasa-biasa sahaja,tapi nak kongsi jugak la...mungkin sharing ni akan menjadi turning point kejayaan dan kekayaan untuk seseorang yang membacanya nanti.Mana tahu kan,hanya Allah je yang tahu.

Setiap daripada kita ada cerita dan kisahnya sendiri kan?Kita boleh kongsi sama2,semoga bermanfaat.

Layannn.....

Saya amik supplement shaklee bermula dengan Vita Lea dan Ostematrix,untuk diri saya sendiri ya.Saya amik sekadar nak test pd mulanya,betul ke bagus seperti yang diwar2kan tu...hihii.Sekarang hampir semua saya dah cuba sendiri..alhamdulillah semuanya serasi dengan saya.



Alhamdulillah selepas beberapa hari amik vita lea dan oste,saya perasan yang tumit kaki saya tak sakit lagi,lenguh2 kaki pun dah takde...lenguh kaki dan sakit tumit saya alami sejak sekian lama dah...saya tak anggap ianya serius pun...tapi suami la yang jadi mangsa kena urut..muahahaa.Minyak dan balm sentiasa ada stok kat rumah ni,nak sapu kaki.Nak kata saya banyak berjalan dan berdiri tak juga...duduk rumah je pun...tapi memang selalu lenguh kaki.Agaknya ada sesuatu yang tak kena atau saya kekurangan zat2 tertentu dlm badan,sebab tu selalu sakit dan lenguh kaki...hmmmmm

Dipendekkan cerita....Jadi saya beli la vitamin ni dengan Dr Najihah Abdul Mutalib...dah lama usha dn ngintip wall ustzh Najihah ni...muahaahaa...tengok dia buat sharing psl shaklee ni.Saya mula baca blog dan search kat tenet pasal shaklee ni.Maklumat hujung jari je pun.Saya tahu shaklee ni MLM.Mula2 pikir bagus jg buat bisnes ni...tapi takut weh...kalau2 kena melabur ribu riban mula2 nak join tu.Fikir macam tu sebab dah pernah terkena dgn sykt MLM lain satu ketika dulu..tapi tak sempat la labur ribu riban tu...just jadi ahli je..tak buat bisnes pun sebab pikir tak nak tipu org,ajak join lps tu kena buat loan,labur lagi...huhuhuu..tak nak saya.Ramai yang trauma kot bila sebut bisnes MLM..kihkihkih...tapi trust me shaklee beza sangat ok!

Saya beli dan terus jadi ahli sebab nak dapatkan diskaun...jimat weh...yuran sekali je seumur hidup..RM 65 je pun.Saya jimat banyak juga masa beli pestime tu..beli set resdung n darah tinggi sekali untuk suami dn ayah mentua.Saya dapat free membership la plak.Yang paling bestttt tak perlu labur ribu riban kalau nak buat bisnes.Ala2 dropship g2.Ada group yang sangat membantu memberi tunjuk ajar macammana nak buat bisnes.Mereka ajar mengenali setiap jenis vitamin serta fungsinya.Bukan sekadar menjual,tapi kena ada ilmu dan kena banyak membaca dan bertanya..saya jarang tanya sebab kat dalam group OMS dan An Najah semuanya ada.Mungkin jika ada perkara2 berbangkit je baru tanya.Segalanya mudah dengan adanya team OMS dan An Najah ni...i follow je!

Ok,dipendekkan cerita lagi...berapa kali pendek daaa....hihiiii jangan marah hahhh


Saya memang ada niat nak buat bisnes juga dgn shaklee ni.Sebab boring kat rumah tak buat apa.Actually sebenarnya ada,jual kek dan kuih secara online juga.Tapi biasa2 je.Bila saya tengok Ustzh Najihah buat bisnes shaklee secara online dengan kesibukannya sbg pensyarah lagi..dan saya tengok ustzh relek je buat ni..macam senyap2 je...tak heboh2 pun.Saya tahu pun melalui fb,ada jugak jumpa tapi ustzh takde cerita dan ajak join pun...i like!

Alhamdulillah,vitamin yang saya beli dan berikan pada suami dan bapa mentua memberi kesan yang baik pada mereka.Bapa mentua suka,suami gembira.Saya lagi la bahagia.

Fokus saya sekarang,saya nak share dengan anda semua kebaikan produk shaklee ni.Ianya SELAMAT BERKESAN SEMULAJADI HALAL.Kalau nak buat bisnes pun sangat2 dialu2kan.Hubungi saya,insyaallah kita sama2 menuju puncak..menjadi Jutawan Dunia Akhirat.

Dulu hanya try test je...sekarang memang dah jatuh cinta la.Bak kata,tak kenal maka tak cinta.Tak cuba tak tahu.
Tq ustzh Najihah,group an Najah dan team OMS yg diterajui oleh Ummi Mai Md Saupi banyak yang saya dapat belajar kat group ni...♡u ollss.

Ok..itu sahaja ceritanya.Saya memang bertekad nak capai apa yang saya impikan dalam shaklee ni demi masa depan saya dan keluarga.Saya berazam nak beri yang terbaik untuk keluarga saya.Saya berdoa agar Allah permudahkan perjalanan saya bersama shaklee dan memberkati rezeki yang datang melaluinya.

Keep moving!!!!

Nota kaki:Jika anda yang nak buat macam saya sedang usahakan ni,jangan malu2 hubungi saya ok.Mungkin saya belum berjaya sepenuhnya lagi,tapi saya dah mula melangkah.Anda tak tahu rezeki macam mana dalam shaklee ni ,mungkin lebih bagus daripada saya,siapa tahu kan?Allah jua yang MAha Mengetahui.Mungkin anda ditakdirkan membaca blog saya ni,dan di sini anda kan bermula.Jadi jangan bertangguh2 lagi ok.Jika betul2 nak cepat2 hubungi saya.Kita usaha sama2.Tidak kira di mana juga anda berada.



Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin