Skip to main content

3 sebab kenapa kita perlukan vitamin tambahan

Saya tak perlukan vitamin tambahan. Saya dah makan makanan seimbang dan amalkan gaya hidup  sihat. Katanya!




Ramai yang konon-kononnya amalkan gaya hidup sihat dan tak perlukan vitamin tambahan. Tetapi sedar atau tidak yang pengambilan vitamin tambahan bukan lagi menjadi satu pilihan, malah menjadi satu keperluan utama untuk hidup sihat.

Tahukah anda?

Menurut pakar Nutrisi terkemuka, Dr. Ray Strand definisi gaya hidup sihat di era moden ini adalah MAKANAN SEIMBANG, SENAMAN DAN MAKANAN TAMBAHAN.

3 Sebab Kenapa Kita Perlukan Vitamin Tambahan

1. Pengambilan Makanan Seharian Yang Tidak Seimbang




Tubuh manusia memerlukan zat yang mencukupi. Untuk memastikan tubuh mendapat zat yang diperlukan, salah satu kriteria adalah memastikan pengambilan makanan seimbang. Namun, makanan ruji rakyat Malaysia pada hari ini tidak lagi seimbang dan tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan.

Anda sendiri pastinya tahu dan sedar cuma tidak mahuengakuinya!



2. Buah Dan Sayuran Sekarang Sudah Tidak Sama Seperti 50 Tahun Lalu


Buah-buahan dan sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan dan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayuran dari tanah yang subur. 

Penggunaan racun perosak, racun serangga, pelbagai hormon dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.



3. Zat Makanan Mudah Hilang




Zat makanan memang mudah untuk hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. 

Sebagai contoh, Vitamin C dan beberapa jenis enzim juga mudah untuk dimusnahkan oleh haba semasa dimasak.

Peralatan memasak zaman sekarang sudah maju...sekejap je masak dah boleh makan. Sebabnya guna suhu atau tekanan tinggi. Sehingga satu tahap makanan sudah boleh menjadi racun pembunuh secara senyap kerana kecanggihan peralatan masak!


Keperluan Kepada Vitamin Tambahan

Dengan gaya hidup moden yang sibuk, tubuh manusia sering terdedah dengan gaya kehidupan yang tak sihat. Kita seringkali skip atau tidak ambil zat yang cukup yang diperlukan oleh tubuh. Mengamalkan makanan yang tak seimbang dan mengabaikan senaman 30 minit sehari setiap hari.

Dengan pengambilan supplemen, ia membantu tubuh untuk kekal sihat dan cergas serta memastikan tubuh mendapat zat yang mencukupi setiap hari.

Antara suplemen atau vitamin tambaham yang boleh diambil setiap hari adalah seperti vitamin C, vitamin B dan multi vitamin lain.





Untuk maklumat lanjut boleh hubungi kakZai.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi KakZai

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: http://wasap.my/60192598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: ZAIVITAMIN
IG: ZAIVITAMIN
Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...