Skip to main content

Vitamin tak sesuai sebab tu kena healing crisis?

bagaimana nak atasinya
Healing Crisis adalah tindakbalas semulajadi
 badan terhadap suplemen


"Kenapa start saya makan Shaklee saya rasa sangat mengantuk dan kerap mengantuk?"

"Kenapa saya selalu rasa pening-pening je sejak ambik supplement Shaklee ni? Bukan ke ramai yang kata Shaklee ni bagus?"

"Lepas start makan Shaklee ni, muka saya naik jerawat lah. Shaklee ni tak serasi dengan saya agaknya?"


"Dah seminggu saya ambik Shaklee tapi badan asyik rasa letih aje"

Sebahagian daripada kesan-kesan awal atau tanda-tanda healing crisis sedang berlaku apabila dah mula ambil suplemen Shaklee. Kepada yang tak pernah tahu apa itu healing crisis akan terus membuat andaian suplemen Shaklee tak sesuai untuk mereka dah terus berhenti mengambilnya. Alangkah ruginya.

Apa itu Healing Crisis?

Dalam bahasa yang mudah difahami, healing crisis ini adalah TINDAKBALAS SEMULAJADI BADAN hasil daripada pengambilan suplemen yang baru diamalkan tadi. Jangan salah faham dan tak perlu panik.Simptom-simptom ini tidak bermakna suplemen yang anda makan tidak sesuai sebaliknya badan anda secara perlahan-lahan sedang dalam proses menyahtoksin atau menyingkirkan toksin yang telah bertahun-tahun dikumpul tanpa sedar di dalam badan anda.

Tidak semua orang mengalami simptom healing crisis. Ini kerana setiap manusia lain-lain, jadi tindakbalas terhadap pengambilan suplemen juga akan berlainan. Ada yang akan mengalaminya sebaik sahaja mula mengambil suplemen, tidak kurang juga yang akan melaluinya selepas beberapa minggu. Apa-apa pun, anda tidak perlu berhenti mengambil suplemen anda kerana simptom ini hanya bersifat sementara.

Bagaimana nak atasi healing crisis?

Caranya mudah sahaja. Anda hanya perlu TINGKATKAN PENGAMBILAN AIR sekurang-kurangnya 2-3 liter atau lebih sehari ( Berat badan 25kg bersamaan dengan 1 liter air). Perlu diingatkan bahawa untuk mendapat kesan yang optimum daripada pengambilan suplemen Shaklee ini, pengambilan air sebanyak minimum 2-3 liter adalah diperlukan bagi membantu badan kita menyerap nutrien daripada suplemen dengan lebih baik. Bila nutrien diserap dengan baik, baru kita dapat lihat faedah dan hasil pengambilan suplemen tersebut terhadap kesihatan kita.

Cuba lihat simptom2 healing crisis seperti di bawah:

Healing Crisis
Possible Reasons/Causes
Lethargy, sleepiness
Acidic body, poor liver function, over exhausted, need more rest
Headache, heavy headed
High blood pressure, sign of detoxification
Fever, slight fever, restlessness
Increase metabolism, stimulate body immune function
Diarrhoea, increase bowel movements, passing out a dark, smelly stool, foul-smelly urine
Sign of detoxification, accumulated waste and residue in the colon
Flatulence, gassy stomach
Poor digestive system
Break out, rashes, itchy skin, bad sweat, mucus secretion, dandruff
Poor liver function, poor colon health and elimination system
Mucus production such as, phlegm, running nose
Poor lung function, passing out phlegm is also a sign of detoxification
Nasal bleeding
May be a sign of anemia
Muscles and joints are aching and pain
Acidic body, toxins accumulated at the affected area
Increased pain in affected part of body
Speed up the healing process
Insomnia or hyperactive
Poor nervous system
Irregular period, changes in period, itchy bottom, increased mucus secretion
Hormonal imbalance, in the process of hormone regulation
Bleeding with bowel movements
May be hemorrhoid
Dizziness, hunger
Hypoglycemia, anemia
Nausea, constipation, hiccups
Poor digestive system, liver problem
Slight edema (swelling)
Kidney problem





  
DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.


Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...