Skip to main content

3 punca utama badan kehilangan kolagen.

Bila meningkat usia maka akan ketara la kedut-kedut dan garis-garis halus pada wajah dan anggota badan.Wanita yang mementingkan kecantikan pastinya sangat risau dan akan mencari jalan untuk melindungi kedut-kedut yang telah mula menonjolkan diri tu.
Tapi tahukah anda apa punca sebenar garis-garis halus atau kedut-kedut yang muncul tu?Itu adalah petanda bahawa badan anda telah kehilangan kolagen yang sangat banyak.
Apakah pula puncanya kehilangan kolagen tu?

Terdapat 3 punca utama kenapa kita kehilangan kolagen dari badan.
1. Badan manusia akan kehilangan kolagen pada kadar 1.5% setahun apabila usia menginjak ke angka 25 tahun. Jika dihitung apabila usia mencecah 50 tahun, hampir separuh dari kandungan kolagen dalam badan sudah tiada lagi.
2. Apabila mencecah usia 30 tahun pula, bukan sahaja badan manusia kehilangan kolagen, tetapi kadar badan manusia menghasilkan kolagen juga berkurangan.
3. Kehilangan kolagen kerana lambakan bahan toksik seperti radikal bebas, pengaruh perubahan hormon, stress, pencemaran, sinar UV dan cahaya matahari, pemakanan yang kurang bernutrisi dan sebenarnya banyak lagi faktor lain akan menyebabkan saki baki kolagen yang ada menjadi rosak dan kurang berkualiti.
Kulit akan menjadi semakin berkedut termasuk sendi yang berkarat, otot londeh dan kecut, organ dalaman seperti jantung dan hati semakin bermasalah dan berlemak.
Bagaimana mahu mendapatkan kolagen?

 Anda boleh mendapatkan kolagen melalui makanan atau suplemen.Saya sarankan anda ambillah SHAKLEE COLLAGEN POWDER. Ianya dihasilkan daripada sumber kolagen terbaik dunia.



Nak tahu lebih detail mengenai kolagen sila ke  SINI .
Jika anda mahukan konsultasi percuma daripada saya boleh terus hubungi saya Pn Zainah ditalian 019-2598492.Boleh juga PM di FB  zainah mukhtar,sila add friend saya dahulu jika kita belum friend ya.

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...