Skip to main content

Surirumah wajib ada pendapatan sendiri

Perlu ke surirumah wajib ada pendapatan sendiri? Gaji atau pendapatan suami tak cukup ke? Pernah dengar tak pepatah ada mengatakan "Sediakan payung sebelum hujan"? 
Surirumah boleh cari side income hanya daripada rumah.

Bukan nak mintak benda tak baik berlaku,cuma persediaan untuk menghadapi masa-masa tak dijangka perlu ada.Lebih-lebih lagi bila mengenangkan kos sara hidup sekarang ni. Setakat gaji RM 2500 kalau tinggal di bandar,memanglah tak cukup,nak menyimpan pun tak sempat. jadi bayangkanlah jika ada masa kecemasan,mana nak cekau duit tu?



Sebab itulah surirumah wajib ada pendapatan sendiri selain nafkah daripada suami. Jika anda rasa dah selesa dengan apa yang ada 'ada' tu,wajiblah anda semua fikirkan semula. tak salah jika surirumah ada pendapatan sendiri,malah boleh tolong suami untuk membayar bil-bil rumahtangga. Ringan sikit bebanan suami.Suka tak tengok suami gembira?Anak-anak gembira,sebab apa yang mereka nak,ibu mereka boleh berikan sebab ibu mereka ada pendapatan sendiri,tak lagi mengharapkan ayah saja.

Setiap daripada kita ada impian kita sendiri.Kita teringin pergi melancong ke luar negara, teringin nak hantar kedua ibu bapa pergi menunaikan haji dan umrah,hantar anak-anak ke sekolah yang terbaik.Nak beli barang-barang peribadi yang sentiasa diidamkan...malah macam-macam lagi la impian kita. Tetapi jika surirumah tak ada pendapatan sendiri,memanglah sangat sukar nak merealisasikan semua impian tu. Semuanya bergantung pada suami...akhirnya 'redha' dengan apa yang ada. Nak bagi duit dekat mak ayah sendiri pun tak dapat,sedihnya.

Bagi saya sendiri, walaupun suami saya bekerja sebagai seorang pensyarah, saya masih mahukan pendapatan sendiri,sebab saya ada impian saya sendiri. Saya tak nak menyusahkan suami saya untuk saya gapai impian saya itu. Alhamdulillah suami saya memberi sokongan penuh untuk saya mencari sideincome saya sendiri. Saya memilih untuk membuat bisnes shaklee. Saya yakin dengan shaklee, saya dapat merealisaikan impian saya. Setakat hari ini,saya memang sentiasa mendapat bonus hasil usaha saya setiap hari. Saya fokus untuk meraih pendapatan yang lebih besar bulan ini dan bulan-bulan seterusnya.

Alangkah ruginya jika surirumah tak buat sesuatu untuk merealisasikan impian mereka tu.Semua orang berhak untuk ada impian dan kejar impian mereka untuk menjadikannya realiti.

Nak ada pendapatan sendiri tak perlu keluar rumah sepanjang hari pun. Boleh sahaja buat dari rumah,cuma perlu sebuah komputer,talian internet dan telefon,dah boleh menjana pendapatan sendiri. 

Macam mana nak jana pendapatan sendiri?

Senang je,tak perlu modal besar pun kalau join bisnes Shaklee,cukup membayar yuran keahlian seumur hidup sebanyak RM 65, dah boleh mulakan bisnes dari rumah sendiri.


Dalam Shaklee, jalan menuju kepada pendapatan lumayan terbentang luas. Kejayaan hanya di depan mata.Terpulang pada anda samaada nak tengok dan berlalu pergi atau nak rebut apa yang dah ada depan mata.

Dalam Shaklee,terutamanya dalam Group Bisnes yang  saya join,kami ada support group yang sangat hebat yang sentiasa sedia memberi tunjuk ajar mengenai selok belok bisnes shaklee. Anda hanya sediakan diri dan bersedia untuk berjaya sahaja. Nak berjaya dalam shaklee bukan hanya duduk goyang kaki ya. Kita semua bekerja sama-sama, saling bantu membantu.Malah kalu anda rajin dan berusaha keras anda akan lebih cepat berjaya,sebab dalam shaklee kejayaan hak milik semua orang. Peluang kita nak berjaya dan nak raih pendapatan lumayan sama sahaja.




Nak tahu lebih detail, boleh tengok  sini Keahlian Shaklee atau boleh hubungi saya ok. Boleh juga kalau nak pm difacebook zainah mukhtar




Comments

  1. salam sis zainah,

    nice info...sekarang bukan sahaja suami isteri kena kerja tp suami isteri kena kerja dan kena ada side income jugak utk survive....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sis Azrin.
      Kan..tapi kena bijak memilih bisnes tuk menjana side income tu,jangan salah pilih..dari nak jana income blh tambah hutang pulak jadinya.Shaklee pilihan bijak!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...