Skip to main content

Cegah kanser dengan antioksidan??

Apa  itu anti oksidan? Kenapa anti oksidan perlu? Apa kaitan anti oksidan dengan kanser? Lawan kanser dengan antioksidan? Wahh banyak soalan.Tapi memang perlu kita bertanya jika tak tahu,supaya tak sesat jalan kata pepatah.Betul tak?

Cegah kanser dengan antioksidan berkualiti dan terbaik.


APA ITU ANTIOKSIDAN?

Antioksidan merupakan bahan semulajadi yang bertindak untuk menghentikan atau menghalang kerosakan pada tubuh badan yang disebabkan oleh radikal bebas (free radicals). Tubuh kita memerlukan antioksidan untuk menstabilkan radikal-radikal bebas ini supaya sel-sel tubuh terpelihara daripada terus rosak.Radikal bebas boleh membawa kepada kanser kalau tidak dikawal.


BAGAIMANA DAN DARI MANA NAK DAPATKAN ANTIOKSIDAN?

Secara semulajadi, tubuh kita memang menghasilkan antioksidan yang berfungsi untuk melawan radikal bebas yang dibebaskan secara oleh tubuh semasa proses biasa. Selain itu, kita juga boleh mengamalkan diet yang sihat untuk melawan radikal bebas. Antara makanan yang kaya antioksidan termasuk sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan vitamin ACE, beta-carotene, lutein, lycopene dan selenium. Kita juga boleh mengamalkan suplemen yang bersifat anti-oksidan. Pastikan anda mendapatkan maklumat yang betul dan tepat sekiranya mahu mengambil suplemen. Suplemen daripada sumber semulajadi adalah yang terbaik.Sumber vitamin e terbaik yang anda boleh amalkan dan senang didapati adalah Vitamin E Shaklee.

vitamin E Shaklee antioksidan terbaik
Antioksidan terbaik!


Kenapa kena pilih Vitamin E Shaklee?

Vitamin E Shaklee juga mengandungi 10mg silenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ia juga dapat menyahtoksik secara semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan serta melindungi retina. Para pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan Vitamin E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksida dalam melawan radikal bebas. Ianya vitamin paling lengkap dipasaran.

Anda boleh meneruskan bacaan lanjut mengenai Vitamin E Shaklee dengan klik SINI dan SINI

Jika anda nak dapatkan Vitamin E Shaklee,sekarang adalah masa yang sangat sesuai kerana bulan Disember 2014 adalah bulan promosi Vitamin E dan Vitamin C Shaklee. Anda boleh dapatkan  2 botol  Vitamin E dengan diskaun 5% atau
 Beli 6 Percuma 1.
Sangat berbaloi-baloi.




DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.



Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
 Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.

COD Bintulu, Niah & Bekenu

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...