Skip to main content

Macam mana vivix bantu turunkan bacaan gula pesakit diabetes

Kata orang kalau dah kena penyakit kencing manis atau diabetes ni, memang akan seumur hidup la kena makan ubat hospital. Memang betul, saya bercakap dari pengalaman ibu dan ahli keluarga saya sendiri yang ada penyakit kencing manis dan bergantung pada ubat hospital sehingga akhir hayat mereka.

ubat kencing manis, vivix bantu turunkan bacaan guka pesakit kencing manis, vivix bantu pesakit diabetes turunkan bacaan gula, pengedar shaklee, shaklee bintulu


Kadangkala ada juga yang berikhtiar makan macam-macam jenis suplemen atau amalkan macma-macam petua, tapi tak juga dapat bantu kawal bacaan gula mereka. Akhirnya bila mereka
skip makan ubat hospital, akan berlakulah pelbagai komplikasi lain akibat diabetes seperti luka lambat sembuh sehingga menyebabkan dipotong, mata kabur dan buta, buah pinggang gagal berfungsi, strok, lemah jantung dan sebagainya lagi.

Doktor hanya membekalkan ubat atau memberi suntikan insulin jika perlu untuk mengawal bacaan gula dalam darah. Itu sahaja yang mampu dilakukan selain pesakit sendiri perlu menjaga pemakanan dan amalkan gaya hidup sihat.

Tetapi dengan kemajuan teknologi dan pelbagai usaha dan kajian yang dilakukan oleh pelbagai pihak, suplemen juga dapat membantu mengawal atau menurunkan bacaan gula dalam darah ke tahap normal. Contohnya suplemen vivix Shaklee mampu bantu turunkan bacaan gula pesakit diabetes.

pengedar shaklee, shaklee bintulu, shaklee sarawak, ubat kencing manis, punca diabetes, penyakit kencing manis



BAGAIMANA VIVIX TURUNKAN BACAAN GULA?

Antara fungsi utama vivix adalah memberi tenaga dan meningkatkan keupayaan pada sel. Apabila sel-sel mendapat tenaga yang mencukupi maka dapatlah ia mengawal kadar gula dalam darah ke tahap normal.

Vivix yang mengandungi resveratoral, iaitu sejenis bahan yang berperanan untuk membantu mengawal bacaan gula dalam darah dengan cara memperbaiki sensitivity insulin supaya insulin akan buat kerja tukar gula jadi tenaga- bukan biarkan gula begitu sahaja.

Vivix juga membantu menghasilkan semula tisu yang sihat dan memperbaiki sistem saraf yang rosak yang mengganggu pengaliran darah untuk merawat luka.

Vivix ni dah jalani beratus ujian klinikal oleh pihak saintis Shaklee dan juga saintis bukan dari Shaklee. Boleh rujuk LANDMARKSTUDY. Jadi tak perlu risau akan keberkesanan mahupun kesan sampingan, inshaallah dijamin selamat dan berkesan.


Lebih banyak testimoni vivix dan diabetes DI SINI


BERMINAT NAK CUBA VIVIX?

Harga sebotol Vivix hanya RM475 dan ianya boleh bertahan selama sebulan. Khas untuk yang membeli daripada saya, anda akan mendapat keahlian Shaklee percuma (bernilai RM69).

Hubungi saya sekarang di nombor yang tertera:

Zainah mukhtar

Wasap/sms: 019-2598492


Shaklee ID: 1137968






Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...