Skip to main content

Bagaimana Kanser Terjadi?

BERMULA DARIPADA SEL YANG ROSAK MENJADI KETUMBUHAN

Setiap sistem dalam tubuh kita terdiri daripada binaan sel-sel yang kecil. Selepas 21 hari, setiap sel tersebut akan mati (proses ini dipanggil Apoptosis) dan diganti dengan sel yang baru. Kanser terjadi apabila ada sel yang sepatutnya mati, tapi tak mati. Sel ini dipanggil sel yang rosak.

Pada asalnya sel yang rosak ni tak merbahaya. Tapi oleh kerana ianya rosak, kadang-kadang ada sel ini yang akan menduplikasikan diri tanpa henti. Lepas 21 hari pun takde yang mati.
Semakin lama, sel yang rosak semakin membesar dan menjadi ketumbuhan ataupun dalam bahasa medic, tumor.  Ketumbuhan masih tak dikategorikan sebagai merbahaya kerana ianya localize dan boleh dibuang melalui pembedahan.


shaklee bintulu, cegah dan rawat kanser, pengedar shaklee, shaklee johor, shaklee terengganu



BAGAIMANA SEL BOLEH ROSAK

Punca kanser dipanggil ‘Carcinogen‘ ( Bahasa Melayu – karsinogen). Antara jenis-jenis karsinogen:

  • Rokok
  • Radikal bebas
  • Cahaya matahari
  • Diet yang tidak seimbang
  • Gaya hidup yang tak sihat
  • Genetik
  • Dan banyak lagi…

Sekiranya anda tak merokok serta sememangnya menjaga pemakanan serta mengamalkan gaya hidup yang sihat, anda tetap terdedah kepada serangan radikal bebas dari alam persekitaran yang boleh menyebabkan kerosakan sel.

Adalah hampir mustahil untuk anda elak daripada radikal bebas. Sebab itulah anda perlu mengamalkan makanan yang kaya dengan Anti Oksida ataupun suplemen seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Vivix.

Radikal bebas boleh berpunca daripada pencemaran udara, radiasi seperti penggunaan telefon bimbit dan sebagainya. Nampak mustahil kita semua nak bebas dari radikal bebas kecuali kita tinggal di dalam gua jauh di dalam hutan. Boleh ker?




SERANGAN KANSER TAK MENGENAL UMUR

Dikatakan kebarangkalian untuk diserang kanser adalah lebih tinggi apabila usia semakin meningkat, ianya tak bermakna orang muda terselamat. Pada hari ini semakin ramai kanak-kanak diserang penyakit kanser. Persoalannya bagaimana kanak-kanak kecil sudah boleh mendapat kanser? Tentunya disebabkan factor genetic. 

Dari mana faktor genetik ni? Dari ibu bapa atau nenek moyang pastinya. Jadi kepada anda yang mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai kanser, maka anda dan anak-anak anda juga akan mempunyai risiko tinggi untuk mendapat kanser.


CARA RAWAT KANSER

Antara rawatan kanser yang paling popular ialah kemoterapi. Objektif utama kemoterapi adalah untuk membunuh sel kanser. Tapi oleh kerana ianya dibuat ke atas satu badan, sel badan yang sihat juga akan terkena tempias dan turut musnah.

Sebab itulah pesakit yang telah menjalani kemoterapi akan kehilangan rambut yang banyak, susut berat badan dan muka nampak seperti hilang seri. Ubat yang dimakan selepas rawatan kemoterapi juga mempunyai pelbagai side effect. Terpaksa juga kena hadapi, bagi yang lemah memang sukar sangat nak pulih.

Alhamdulillah dengan ilmu pengetahuan dan kajian klinikal yang semakin canggih, kini kanser boleh dirawat dengan beberapa kaedah alternatif dan juga pengambilan suplemen seperti Vivix Shaklee.


pengedar shaklee bintulu, shaklee bintulu, vivix shaklee, cegah kanser, apa itu kanser


Untuk lebih faham bagaimana sel kanser mula terbentuk, sila saksikan video ini.















BERMINAT NAK CUBA VIVIX?

Harga sebotol Vivix hanya RM475 dan ianya boleh bertahan selama sebulan. Khas untuk yang membeli daripada saya, anda akan mendapat keahlian Shaklee percuma (bernilai RM69).

Hubungi saya sekarang di nombor yang tertera:


Zainah mukhtar

Wasap/sms: 019-2598492


Shaklee ID: 1137968









Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...