Skip to main content

Kisah Surirumah Berjaya Menjana Pendapatan Melalui Bisnes Online

Kat wall fb saya  penuh dengan poster-poster dan cerita mengenai produk shaklee jer. Almaklum la saya sipenjual vitamin shaklee, seorang surirumah sepenuh masa jugak. Kalau tak promote acaner orang nak tahu dan beli vitamin dengan saya . Nama pun bisnes online kan. Ya dok? Jangan tak tahu ramai jer surirumah yang berjaya menjana pendapatan melalui bisnes online dari rumah dan menjana pendapatan lumayan ok. Saya salah seorangnya...hihihii

Surirumah buat bisnes online


Kenapa saya galak sangat duk promote produk shaklee ni? Banyak ker shaklee bagi sampai siang malam duk promote tu? Mungkin ada yang tertanya-tanya sambil-sambil skroll wall saya  kan...hihihi

Saya sebelum jual vitamin shaklee ni saya sendiri dengan ahli keluarga saya memang dah amalkan. Kami sangat puashati dengan keberkesanan dan jaminan kualiti serta keselamatan oleh pihak shaklee. Lebih-lebih lagi dengan adanya landmark study. Jadi kami amik keputusan nak share kebaikan produk ni dengan lebih ramai orang.

Kalau boleh saya nak semua orang guna dan amalkan vitamin shaklee sebab ianya telah dijamin selamat untuk penggunaan jangkamasa panjang. Telah ada ujian klinikal terhadapa manusia dan kajian yang berterusan terhadap produk. Amal makan 20 30 tahun pun kekal sihat tanpa ada side effect yang tak diingini, malah lebih sihat berbanding pengguna produk suplemen jenama yang lain.

Saya tak nak la saya dan keluarga jer dapat produk berkualiti tetapi kawan-kawan saya guna produk yang tiada jaminan untuk jangkasa panjang....10 20 tahun selepas guna produk kena sakit kronik bagai...saya tak nak itu semua terjadi pada kawan2 saya. So saya share dan mereka ada pilihan nak pilih shaklee atau tidak. Sebab diakhirnya mereka juga yang pilih, nak yang selamat atau sebaliknya. Dengan lambakan produk dipasaran, mereka boleh pilih nak kesan segera dan side effect untuk jangkamasa panjang atau yang semulajadi seperti shaklee.

Saya juga galak share pasal bisnes shaklee ni sebab saya nak juga kawan-kawan saya khasnya surirumah ada pendapatan sendiri. Tidak 100% bergantung pada suami. Melainkan suaminya jutawan atau hartawan. Tapi itu pun tidak menjamin masa depan oooo..nama pun suami. Jadi payung nak kena sediakan juga sebelum hujan. Paham ke paham?...huhuhuu (bukan bersangka buruk, just incase shj)

Lagi-lagi sekarang ni ekonomi tengah gawat. Nak kena ada side income nak tolong suami. Kesian suami kerja sorang-sorang, pendapatan statik jer setiap bulan. Tapi perbelanjaan semakin meningkat dari hari ke hari. Stress suami tu, tak pasal-pasal nanti dapat penyakit..nauzubillah. Takkan kita surirumah nak duduk diam jer. Kena buat seuatu demi ekonomi keluarga, bukan juga duk merunggut harga barang naik bagai...no no no

Shaklee menyediakan insentif yang sangat banyak dan lumayan buat sesiapa yang rajin berusaha. Nak income sikit atau banyak. Nak melancong dalam atau luar negara. Tinggal kita sendiri yang tentukan. Bisnes ni bukan bisnes upline downline, upline goyang kaki income masyuk, downline kerja bagai nak rak, tapi bisnes ni bisnes siapa yang join dan usaha dia dapat!

Gitu la serba sedikit bebelan akakzai pagi ni tentang bisnes akak ni ya. Kalau rasa-rasa nak join dan nak akak guide atau tunjuk cara-cara nak buat bisnes shaklee ni jangan malu2 wasap akak. Modal rm 69 jer pun, duk rumah main klik2 tepon jer. Tapi tidak la 24 jam mengadap phone jer...matilaknak oii kalu macam tu. Akak pun tak sanggup....hahhaa

Nak beli vitamin shaklee boleh order dengan akak ya.


Ok baiiii

Coretan dari hati Si Penjual Vitamin Shaklee yang juga Pengedar Shaklee Bintulu.




Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...