Skip to main content

12 Kebaikan Nutriferon Untuk Tingkatkan Sistem Imun Badan

Dalam badan kita ada interferon yang bertindak untuk merangsang dan meningkatkan sistem imun tubuh secara menyeluruh. Apabila jumlah interferon berkurang, ia akan beri kesan tak baik pada sistem imun tubuh. Tubuh mudah diserang penyakit dan melambatkan proses untuk sembuh. Oleh itu jumlah interferon perlu sentiasa mencukupi agar sistem imun sentiasa di tahap terbaik.




Berikut 13 Kebaikan Nutriferon Untuk Tingkatkan Sistem Imun Tubuh Secara Semulajadi.

1. kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
● kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan
keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag
● ia dapat membantu :

a. sesiapa yang hadapi masalah tahap keimunan sering berkurang
b. sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit
melebihi seminggu
c. ibu menyusu yang mana anaknya masih kerap demam atau demam berpanjangan

2. bantu lawan kanser dan tumor otak
● polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser

3. bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
● polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi dijalankan

4. melindungi dari Influenza, selesema
● membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza

5. bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca tidak menentu, jerebu dll

6. sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai @ melancong, berada di luar negara

7. meringankan stress dan kelesuan
● rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk

8. melambatkan penuaan
● formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda

9. mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
● keberkesanan kebaikn nutriferon shakleedalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll

10. membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik.

11. gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon

12. mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid

Shaklee bintulu




Jika ada sebarang pesanan atau pertanyaan boleh terus hubungi saya ok. Saya merupakan Pengedar Shaklee Bintulu dan sedia untuk membuat COD di sekitar kawasan berhampiran Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu (bergantung pada stok semasa).

Zainah Mukhtar
019-2598492
Boleh juga follow ig saya @harihari_vitamin


Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...