Skip to main content

Keunikan Bangunan Shaklee HQ, Pleasanton Carlifornia

Tahukah anda?


Keunikan Bangunan Shaklee HQ, Pleasanton Carlifornia
============================================

Bangunan yang unik ini direka oleh arkitek terkenal di dunia, Gensler. 

Ia merupakan:

Sebuah bangunan 'people friendly' dan mesra alam yang mana reflek kepada komitmen Shaklee yang mahu menyediakan kehidupan seharian yang harmoni bersama alam sekitar.

Dengar cerita, tak kira kita berada di mana pun didalam bahagian bangunan ini, kita akan dapat melihat langit dan awan, pokok-pokok, bukit bukau dan padang terbentang luas.



Senibina yang canggih memberikan keindahan pada bahagian dalam bangunan dengan limpahan dari cahaya semulajadi, material semulajadi dan warna alam semulajadi. Macam segar dan tenang je kan. Mesti staf tak stres. 



Jom tengok apa perkongsian Bonnie, seorang pengedar Shaklee yang cukup berjaya dan mencipta nama di US tentang bahan-bahan serta kemudahan yang terdapat ni ofis Shaklee US semasa lawatan beliau ke sana:

Sustainable building materials such as wood panels and doors that were harvested from certified sustainable forests.

Carpet squares from Interface that are made of recycled materials

Task chairs made of recycled materials.

Carefully landscaped grounds that are a living herbal library representing the botanical ingredients in our products.

Motion sensors that turn equipment and lighting on and off to conserve energy.

Window shades controlled by electronic sensors that allow 80% of the light in while shading the building interior spaces from heat.

Low-E glass used throughout the building to promote maximum energy efficiency.

Under-floor air distribution for energy efficiency and indoor air quality

Sweeping open spaces that encourage a healthy flow of ideas, information, and, of course, fresh air.

Gathering spaces around a family-style hearth and gas fireplace.

Intelligent site orientation and proximity to public transportation.



Sharing is caring
019-259 8492
Pengedar Shaklee 

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...