Skip to main content

Shaklee ada landmark study, saya lebih yakin

Sejak saya diberitahu pasal landmark study Shaklee ni, saya lebih yakin untuk terus amalkan produk shaklee. Lebih berhati-hati memilih produk untuk digunakan.



Lengkap dengan R&D dan ujian klinikal terhadap manusia ok, bukan tikus makmal. Lebih 20 tahun kajian dibuat bukan sebulan atau 2 bulan mahupun 'saya test sendiri ke atas badan saya' no no no

Apa itu landmark study? Landmarkstudy.com

Landmark study ini adalah satu kajian yang dibuat, yang boleh menjadi rujukan kepada pihak dalam bidang yang sama.

Shaklee's Landmark Study

Setelah Shaklee dibeli oleh Mr Roger Barnett, CEO Shaklee kini, beliau meminta untuk dijalankan landmark study ke atas vitamin Shaklee. Kenapa beliau nak semua ni? 

Pertamanya dikatakan yang Mr Roger Barnett tak puashati bila ramai pengguna shaklee yang mengatakan vitamin Shaklee ni bagus dan berkesan. Sebab takde bukti secara saintifik, hanya cakap-cakap mulut jer. Maka beliau nak ada bukti secara bertulis agar tiada sesiapa boleh komplen atau menidakkan keberkesanan vitamin shaklee ni.

Dipendekkan cerita, telah ada Landmark study sebelum ini, di mana telah dibuat perbandingan di antara golongan yang ambil vitamin dan tidak ambil vitamin. 

Mr Roger mahu Landmark study kali ni ditambah dengan pengguna vitamin shaklee sendiri untuk dibuat perbandingan.


So terhasil lah Shaklee's Landmark Study yang dijalankan oleh Universiti of California, Berkeley, yang dilantik oleh National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). Diketuai oleh Dr Gladys Block.

Ujian klinikal ke atas 3 golongan:

1. Kumpulan yang mengamalkan multivitamin any brand (merah)
2. Kumpulan yang tidak mengamalkan vitamin (biru)
3. Kumpulan yang mengamalkan vitamin SHAKLEE lebih dari 20 tahun (hijau)



Rujuk graf di atas, bahagian Incidence of Diabetes dan Heart Attack. Peratusan bar merah lebih tinggi daripada bar biru. Bermakna, orang yang makan vitamin lebih tinggi risiko kena diabetes dan kena heart attack.
Tahu tak kenapa peratusan bar berwarna merah lebih tinggi daripada bar biru untuk kes diabetes dan heart attack? Kemungkinan vitamin tersebut adalah yang jenis sintetik, yang boleh memudaratkan lagi 2 jenis penyakit tersebut. Jadi berhati-hati jika anda sedang mengamalkan vitamin dan anda adalah pengidapa diabetes nahupun pernah kena serangan jantung.



Bila kita nak amal sesuatu untuk jangkamasa panjang, elok la cari produk yang ada jaminan dan telah dibuktikan. Bukan apa, nanti kalau jadi apa-apa senang la nak merujuk, dan pastinya akan diberi perhatian. Bukan anda pula yang dipersalahkan bila berlaku sesuatu.



Banyak je kes produk yang mendatangkan kesan buruk seperti muka jadi lebih hodoh dan rosak teruk lepas guna produk, bila buat laporan kepada pemilik produk, mereka lepas tangan jer kan...kesian pengguna.Tapi salah pengguna juga sebab taksub nak kesan yang cepat dan harga yang murah. Sorry to say la ya.

Last but not least...jadilah pengguna yang bijak dan bukan mudah dipengaruhi oleh testimoni yang 'diedit' dan tanpa proven test. Pilihan ditangan anda juga akhirnya.


Result dari Landmark study


Bak kata Cindy Latham, Senior VP of Marketing, Shaklee Corporation (mantan),

"I guarantee any other company would NOT have done this study, because they would be concerned about the possible outcome. We believed in our products and gave UC-Berkeley full control. You should be extremely proud of the results and because it will be 'peer reviewed' nobody can argue with you regarding the merits of the data."
Boleh rujuk di sini untuk lebih info mengenai Landmark study 



Saya pilih yang terbukti dan dijamin 100% SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI. 

Anda pun mahu yang selamat dan berkesan? jangan malu-malu untuk hubungi saya. Saya akan consult vitamin yang sesuai untuk anda bersesuaian dengan masalah anda. Setiap orang tidak sama masalah mereka dan keperluan vitamin juga pastinya berbeza.



Puan Zainah Mukhtar 
No ID : 1137968 
Sms / WhatsApp: 019-259 8492
Follow IG : harihari_vitamin
Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak. 
COD Bintulu, Niah & Bekenu
POSLAJU seluruh MALAYSIA



Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...