Skip to main content

Sentap sebab orang giler je boleh berjaya!

Assalamualaikum dan salam ceria semua.


Pernah dengar tak orang kata “Gila la ko ni,benda tak pernah buat dek orang tu”…selalunya feedback macam ni akan dilontarkan pada idea-idea yang nampak seakan-akan giler dan mustahil untuk berjaya dilakukan pada mereka yang memberi feedback tersebut.Saya sendiri pun pernah juga memberi feedback yang macam ni..hahahaaa jujur you.

Kadangkala terdetik dalam hati,giler ke aku ni,buat benda yang tak pernah buat dek orang. Namun, bila kita berjaya melakukannya kita rasa sangat puas dan berbaloi-baloi juga terbukti kita tak giler..hihii

Disebabkan idea kita yang dikatakan giler oleh mereka-mereka yang ‘tak nak” tengok kita berjaya tu,kita akan lebih berusaha dan nak buat betul-betul demi membuktikan pada mereka yang kita tak giler…faham tak ni?

Kami geng ASB KUCHING MAC 2015

Pada hari sabtu yang lepas saya ke Kuching daripada Bintulu naik flight untuk menghadiri satu kelas atau seminar ASB yang dianjurkan oleh kumpulan Group leader PM Lyna Noh di Ireach.

Masa mula-mula terdetik dalam hati nak join kelas ni,ada juga saya terdengar suara biawak dan suara budak kecik yang kata,’Ala tak payah la pergi,bukannya ko boleh terus naik SV pun.Membazir jer. Cukup la apa yang ada tu’. Namun saya tepis dan teranjang jauh-jauh suara biawak dan suara budak kecik tu,sebab bukan ‘mereka’ yang boleh bagi saya kekayaan dan kejayaan dan memenuhi segala impian dan cita-cita saya. So what???? Get loss you jauh-jauh suara biawak dan budak kecik oiiii…aku tak heran dengan ko lagi dah!

Dipendekkan cerita, sampailah juga saya ke kelas ASB Kuching pada 28 Mac 2015 dengan pertolongan dan bantuan dari seorang kawan yang baik hati mahu menumpangkan saya di rumah beliau di Kuching dan sama-sama hadir ke kelas ASB ni. Maklum la ni pastime saya terjah ke Kuching seorang diri, cuak juga rasa. Syukur sangat Allah hantar pertolongan melalui kawan saya ni dan memudahkan perjalanan saya. Beliau ialah ahli group Ireach juga,sideline saya iaitu Pn Erny Sohana,Pengedar Shaklee Kuching.Kalau ada yang nak dapatkan produk Shaklee di Kuching boleh cari beliau juga.

Seronok join bisnes shaklee ni,ukhwah terjalin jauh dan dekat. Semua saling bantu membantu untuk berjaya. Ishaallah kita tak akan keseorangan dalam bisnes ni jika kita pandai memilih dengan siapa kita nak mendaftar dan berbisnes!

Inilah kawan saya tu,Erny dan 2 orang anaknya yang comel

Bisness Shaklee ni bisness anak beranak tau!

Baby pun ikut..giler tak kami?

Sebahagian yang hadir jauh dan dekat.


Sebenarnya orang tak kisah pun apa yang kita nak buat atau lakukan, orang tak heran pun, kalau ada pun mereka cuma akan menyindir je.Tak jadi kudis pun dengan sindiran tu. So keep moving. Selalunya yang jadi penghalang terbesar adalah perasaan kita sendiri, dengan kehadiran suara budak kecik tu tadi. Kena lawan suara budak kecik ni tau! Ia akan selalu ada…so whattt????..hihiii

Sebagai seorang usahawan, saya perlu sentiasa up to date dengan benda-benda dan ilmu-ilmu yang baru untuk terus kekal dalam bisnes Shaklee ni. Kadangkala boleh hilang focus dan kurang motivasi,jadi memang kena selalu hadir ke kelas macam ni supaya terus dapat focus dan termotivasi.

Saya selaku pengedar produk Shaklee sangat mengambil berat akan keupayaan saya untuk member perkhidmatan terbaik kepada pelanggan-pelanggan saya dan bakal-bakal pelanggan saya. Saya tidak hanya mahu menjual, tapi saya nak mereka juga lebih faham kenapa mereka perlu terus mengamalkan dan menggunakan produk Shaklee ni. Saya nak mereka guna produk Shaklee dengan ilmu pengetahuan mengenai produk,bukan sekadar guna sebab terpengaruh dan tidak tahu apa kesan produk untuk mereka. Saya juga pengguna dan saya juga pelanggan,saya tahu akan keadaan ini.

Banyak ilmu dan tips dalam kelas dan seminar yang telah dan akan saya hadiri akan saya kongsikan dengan pelanggan-pelanggan saya. Saya nak mereka semua mengguna dengan ilmu dan pengetahuan serba sedikit mengenai produk Shaklee.


Jadi bagi anda yang nak menggunakan produk Shaklee selepas ini,jangan malu-malu untuk bertanya denagan saya,inshaallah saya akan member perkhidmatan khidmat nasihat yang terbaik untuk anda semua. Hubungi saya Pn Zainah ditalian 019-2598492 (sms/wasap lebih baik), boleh juga pm di FB Zainah Mukhtar.

Saya rasa saya belum cukup 'giler' untuk berjaya dalam bisnes Shaklee ni,jadi saya akan jadi lebih giler-giler tahun ini. Saya perhatikan rakan-rakan sideline saya yang giler-giler join kelas sana sini, akan lebih cepat naik rank berbanding yang so so macam saya ni.Sentappp oiii!!! Dia boleh giler kenapa saya tak???

Anda takut nak jadi giler-giler? banyak sangat takut? tak tahu takut kepada apa? mari tengok PM Lyna berkongsi tips bagaimana nak hilangkan ketakutan yang ntah apa-apa tu..yang jadi penghalang untuk anda bertindak dan menggapai impian anda. Jommm!!



 

Saya nak terbang lebih jauh untuk mengejar dan menggapai impian dan cita-cita saya. Siapa yang ada cita-cita dan impian untuk dicapai,marilah sama-sama saya kita Fly to the moon! Tak susah Cuma kena sepak teranjang suara budak kecik dan biawak-biawak tu jer. Sebab apa kena sepak?? Sebab bukan mereka yang nak bagi anda kejayaan dan memenuhi segala cita-cita dan kemahuan dalam hidup anda. Fikir-fikirkanlah. Bukan mereka yang bagi duit untuk anda bayar GST nanti…oppsss!!!

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bintulu, saya merupakan pengedar sah Shaklee sekitar Bintulu, Sarawak.
Jimat 20% daripada harga runcit dengan mendaftar sebagai ahli/pengedar sah Shaklee.

Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: 019-2598492
FB: zainah mukhtar
FB Page: zaizamrich vitashop
Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu
POSLAJU seluruh MALAYSIA

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.

Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin