Skip to main content

Perbezaan antara ESP, Meal Shakes dan Cinch Shakes Shaklee


 Assalamualaikum dan salam ceria semua!
[ Saya pengedar sah shaklee Bintulu,Sarawak ]


Mungkin ramai yang keliru fungsi kedua2nya dan satu lagi produk Shaklee yang juga membekalkan protein kepada tubuh badan manusia iaitu Cinch Shakes Shaklee. Jadi, entri kali ini saya akan kisahkan mengenai perbezaan antara ketiga-tiga produk yang sangat laris dan menjadi permintaan ramai ini.




Perbezaan antara Meal Shakes Shaklee, ESP Shaklee dan Cinch Shake Shaklee adalah sebagaimana yang tertera dalam jadual di bawah:
Berat
MEAL SHAKES
544g
ESP
850g
CINCH SHAKE
765g
Sumber
Buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya & lactabumin (sejenis susu)
Non GMO Soya
Non GMO Soya
Kandungan Kalori
120 kalori setiap hidangan
110 kalori setiap hidangan
180 kalori setiap hidangan
Kandungan Nutrisi
Mengandungi 24 jenis vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan.
Kaya dengan serat yang membantu membuang lemak berlebihan dari perut & usus.
Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk membesar
Mengandungi vitamin A, C, E, zink & selenium yg merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan.
Mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.
Dihasilkan dari 30kg kacang soya Non GMO dan turut diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
Mengandungi 14g protein dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan.
Genistein yang terkandung dalam kacang soya membantu mengawal pertumbuhan sel kanser. Juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopause dan pembesaran prostate.
Satu hidangan ESP bersamaan dgn 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh.
Diperkaya dgn LEUCINE untuk
memelihara otot semasa
proses penurunan berat badan
(hanya lemak yg dibakar
bukan otot)
Ia juga megandungi
asid amino perlu.
Mengandungi 24g protein
bagi setiap hidangan utk
rasa kenyang yg lebih panjang.
Tinggi kandungan serat iaitu
6gm setiap sajian
Memberi 35% atau lebih
nilai harian bagi 21 jenis vitamin
dan mineral penting.
Siapa yg sesuai ambil
Sesuai untuk semua golongan kanak-kanak, orang dewasa (lelaki dan wanita), ibu hamil dan menyusu, warga tua.
Sesuai untuk orang dewasa (lelaki & perempuan), ibu hamil & menyusu, warga tua.
Sesuai bagi orang dewasa (lelaki & wanita) yang ingin menurunkan berat badan secara sihat.
Indek Glisemik (GI)
44 GI
Rendah (39 GI) sesuai bagi pesakit kencing manis.
Rendah (22 GI) sesuai bagi pesakit kencing manis.
 
Dari segi perisa pula, Meal Shakes Shaklee dan ESP Shaklee kedua-duanya berperisa vanilla manakala Cinch Shake Shaklee mempunyai tiga perisa iaitu vanilla, caffe dan coklat. Anda boleh melihat jadual ini untuk perbandingan antara ketiga-tiganya.

Sumber rujukan:ummihusna.com

Semoga bermanfaat.Terima kasih.


Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...