Skip to main content

Kenapa berat badan tak bertambah...vitamin Shaklee tak berkesan ke???



Kali ni nak share antara sebab musabab anda tak berjaya menambah berat badan setelah mengambil cadangan set untuk menambah berat badan Shaklee.

Kenapa tak gemuk atau tak naik berat badan setelah mengambil cadangan set untuk menambah berat badan Shaklee????



1. Makan selang-selang dan tidak konsisten.

Sekejap makan, sekejap tidak. Hari ini makan, esok tak makan. Lusa sambung balik. Kepada pengguna yang jatuh dalam kategori ini memang lambatlah berat badannya nak naik. Kena konsisten dalam pengambilan kalau nak dapatkan hasil yang diinginkan. 


2. Pandai-pandai ubah jadual makan.

Sepatutnya jadual makan Set Tambah Berat Badan diambil ketika selepas makan tengah hari ataupun makan malam. Dia boleh bantai makan sebelum makan berat. Dah kenyang makan, langsung makan pun sedikit lalu hasilnya, berat badan makin susut pula bukannya naik. Pendek kata, dia nak buat eksperimen. Kalau makan macam ni jadi tak. Nasihat saya, ikut sahaja jadual makan yang diberikan kalau hendakkan hasil yang diidamkan.


3. Cepat putus asa

Ada sesetengah pengguna yang baru menggunakan beberapa minggu makan, tengok tak nampak hasil dah berhenti ambil Set Tambah Berat Badan ni. Cepat atau lambat kesannya bergantung kepada tubuh badan masing-masing. Ada orang cepat, ada orang lambat. Yang lambat tu kena sabar sikitlah sebab, mungkin badannya ada masalah penyerapan atau mempunyai kadar metabolisma yang sangat hyper tinggi. Teruskan pengambilan dan tingkatkan dos jika perlu setelah berunding dengan pakar. 


Amacam??? Dah nampak sebab apa masih tak bertambah berat badan tu?
Samalah juga jika ambil vitamin shaklee yang lain...cepat sangat cakap tak berkesan,tak bagus,hampeh...padahal salah diri sendiri tak nak mengaku.Produk vitamin shaklee memang sudah terbukti berkesan,selamat,halal,semulajadi tau.
Jika anda belum nampak hasil sepertimana yang anda inginkan,jangan la cepat putus asa...percaya la lambat laun akan nampak juga kesannya tu.
Dan lagi satu kena percaya juga setiap sesuatu itu berlaku dengan izin Yang Maha ESA...kita hanya mampu berusaha dan berdoa,selebihnya Allah yang tentukan.

Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...