Skip to main content

Bagaimana vivix membantu pulihkan strok

Assalamualaikum dan salam ceria semua


Tahukah anda?


Terdapat dua jenis strok yang utama, dan setiap satunya mempunyai sebab yang berbeza. 

1. Strok iskemia terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak dan mengganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolesterol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) selama bertahun-tahun.





Gumpalan darah: Gumpalan darah tersekat di arteri dan menghalang perjalanan darah.


  • Trombosis serebrum, di mana darah beku (trombus) terbentuk di arteri utama yang menghala ke otak, menghentikan bekalan darah.
  • Embolisme serebrum, di mana gumpalan darah terbentuk di saluran darah di bahagian tubuh yang lain, contohnya di leher ataupun jantung, dan dibawa oleh aliran darah ke otak.
  • Strok lakunar, di mana sekatan berada di saluran-saluran darah kecil jauh di dalam otak.



2. Strok berdarah di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah, menyebabkan pendarahan. Penyakit darah tinggi yang lama dan tidak dirawat menyebabkan tekanan pada dinding arteri, menambahkan risiko ia pecah atau berdarah.

Strok berdarah mungkin disebabkan oleh:




Strok berdarah: Apabila arteri pecah, darah dipaksa masuk ke dalam tisu otak, merosakkan sel-sel sehingga bahagian otak itu tidak dapat berfungsi.

  • Pendarahan intraserebrum apabila saluran darah pecah di dalam otak itu sendiri. 
  • Pendarahan subaraknoid iaitu apabila saluran darah di permukaan otak berdarah dan darah mengalir ke bahagian di antara otak dan tempurung kepala, yang dikenali sebagai ruang subaraknoid.



Tahukah anda?

Jika anda pernah mengalami strok, besar kemungkinan  jika anda tidak mengambil ubat-ubatan yang ditentukan oleh doktor anda untuk mengurangkan risiko strok berlaku lagi, anda berisiko untuk kena serangan strok kalu kedua...jangan ingat takkan kena lagi ya. Tak sanggup rasa nak makan ubat seumur hidup ni...huhuuu

Antara ubat-ubat yang diberi ialah untuk :
  •  Merendahkan tekanan darah
  •  Mengurangkan risiko gumpalan darah
  • mengurangkan tahap kolesterol ’tidak baik’

Adalah penting untuk anda mengambil ubat seperti yang ditentukan oleh doktor. Sesetengah orang berhenti mengambil ubat sebaik sahaja mereka merasa sihat – tanpa mengetahui yang mereka meletakkan diri sendiri dalam bahaya. Selalu terjadi tak kira apa jua jenis penyakit, orang kita bila dah sihat memang terus berhenti makan ubat, bila sakit cari ubat..huhuuu

Jika dilihat pada ubat-ubatan yang diberi oleh doktor tu lebih kepada mencegah strok daripada berulang, Vivix juga boleh membantu untuk mencegah strok sejak awal tak perlu kena strok baru nak ambil vivix. Amalkan vivix inshaallah dapat cegah strok daripada berlaku, tak dinafikan juga kena amalkan cara hidup sihat seperti jaga pemakanan, elak stress melampau dan kerap bersenam.

Jika kita boleh elak daripada ubat kenapa tidak kita cuba amalkan vivix, kerana vivix adalah makanan tambahan tanpa bahan kimia dan ubat!


Bagaimana VIVIX bantu untuk pulihkan dari strok

Hanya satu sudu kecil sehari mampu bantu pulih dari strok dan
elak strok daripada terjadi lagi



Vivix mengandungi Resveratoral yang di ekstrak dari buah anggur muscadine.

Jom lihat bagaimana vivix berfungsi untuk membantu:

1) Untuk strok jenis iskemia, resveratoral ini akan bantu cairkan semula darah beku yang menjadi penyebab strok tadi.

Di mana sahaja ada darah beku, resveratoral dari Vivix bantu cairkan.Bila darah beku dah tiada, saluran darah dah tak tersumbat.

Resveratoral juga tolong pulihkan salur darah yang luka tadi.

2) Untuk jenis strok berdarah pula, resveratoral dari Vivix bantu baik pulih sel dalam salur darah yang pecah.

Beri dan bantulah ahli keluarga anda kehidupan lebih sihat dan pulih dari strok dengan VIVIX!

Alhamdulillah Vivix telah membantu ramai pesakit strok pulih kembali seperti biasa. Lihat testimoni strok dan vivix TESTIMONI STROK dan juga di sini TESTIMONI VIVIX


Tahukah anda?

Harga sebotol Vivix adalah RM 475. Beli 2 botol sekarang untuk lebih nilai dan penjimatan berganda.



Untuk order, Whatsapp  ke 019-259 8492

Saya juga sedia memberi khidmat konsultasi sejak awal sehingga anda benar2 sihat atau memerlukan.

ZAINAH MUKHTAR
SHAKLEE ID: 1137968

Comments

  1. Strok ni salab satu pembunuh senyap

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul dan ramai yang tak nak ambil tahu pasal strok ni...jika ambil tahu mesti boleh cegah daripada awal.

      Delete
    2. betul dan ramai yang tak nak ambil tahu pasal strok ni...jika ambil tahu mesti boleh cegah daripada awal.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...