Skip to main content

Atasi Masalah Senggugut Dengan Mudah

Senggugut adalah sangat sinonim dengan dunia wanita yang sudah akil baligh. Kesakitan akibat senggugut akan datang setiap bulan. Sesiapa yang alaminya pasti akan tahu betapa sakit dan sengsaranya saat ia datang menjengah setiap bulan. Setiap bulan ok bukan setahun ataubsekali seumur hidup.

Tahu tak yang senggugut ni boleh diatasi atau dihilangkan dengan cara yang amat mudah. Bagaimana? korang hanya perlu konsisten amalkan suplemen kalsium Ostematrix Shaklee dan juga GLA Complex Shaklee. Kedua-dua suplemen ini telah terbukti akan keberkesananya.


Bagaimana suplemen2 ini membantu mengurangkan dan menghilangkan kesakitan akibat senggugut atau period pain?

GLA Complex Shaklee:

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Fungsi utama GLA adalah untuk menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan.

Asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. GLA ni memang sesuai untuk mereka yang hadapi senggugut, haid tidak teratur dan mereka yang menopous.

Ostematrix Shaklee:

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Nutrien ini bekerja bersama untuk membantu relaksasi otot. Kalsium penting untuk mengekalkan nada otot semasa haid.

Vitamin D juga membantu untuk mengurangkan keradangan. Adalah dipercayai bahawa keradangan semasa haid boleh membawa bukan hanya kepada masalah kembung, tetapi juga kesakitan teruk semasa haid. 

Tak cuba tak tahu. Sampai bila nak hadap sakit senggugut andai ianya dapat diatasi, cubalah dahulu.

Hubungi saya untuk tempahan atau pertanyaan produk secara lebih lanjut.

Zainah Mukhtar
019-2598492
Pengedar Shaklee Aktif



Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...