Skip to main content

Kepentingan Omega Guard Kepada Ibu Hamil Untuk Perkembangan Otak BAyi


Kenapa ibu hamil kena ambil omega guard dan apa pula kepentingan Omega Guard kepada ibu hamil? Sangat penting sebenarnya Omega Guard atau minyak ikan ni untuk menyokong proses tumbesaran bayi terutamanya untuk perkembangan otak bayi.



Semua ibu hamil mengharapkan bayi yang akan dilahirkan nanti sihat sempurna dan pintar. Maka amatlah penting untuk ibu hamil mengamalkan pemakanan yang mempunyai nutrisi yang penting dan mencukupi untuk menyokong proses tumbesaran bayi sejak dari dalam rahem lagi.

Keperluan nutrien bagi ibu hamil akan meningkat lebih banyak berbanding sebelum hamil. Sebagai contoh nutrien untuk menyokong perkembangan dan tumbesaran otak bayi seperti Omega 3 dan DHA.

APA ITU OMEGA 3

Omega-3 adalah minyak ikan yang kaya dengan sumber asid lemak omega 3. Ia mengandungi EPA, DHA, ALA dan banyak lagi asid lain yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan. Jadi pengambilan omega dalam diet harian ibu mengandung sangat perlu.


KENAPA IBU HAMIL PERLU MENGAMBIL OMEGA 3


1. Perkembangan Otak Dan Mata Bayi
Perkembangan otak dan organ-organ penting bayi dalam kandungan bermula seawal 5-6 minggu kehamilan Otak, mata dan organ-organ penting janin akan mula terbentuk pada fasa ini. Jadi ibu perlu dapatkan nutrisi yang terbaik semasa proses pembentukan ini.

2. Elakkan Allergi Atau Masalah Asthma Kepada Bayi
Terdapat kajian yang mengatakan, pengambilan minyak ikan atau Omega 3 dapat mengurangkan masalah allergi atau masalah asthma kepada bayi sehinggalah mereka dewasa. Jadi adalah amat baik jika ibu-ibu hamil mula mengambil minyak ikan sewaktu hamil.

3. Elakkan Masalah Kesihatan Ibu Hamil (GDM-Tekanan Darah Tinggi)
Paling penting, ibu-ibu hamil tiada masalah tekanan darah tinggi atau masalah kesihatan yang lain kerana risiko berlaku komplikasi sewaktu melahirkan  adalah sangat tinggi jika ibu hamil ada masalah kesihatan. Jika ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, anemia, kemungkinan untuk bersalin secara normal adalah sangat tipis. Pemantauan yang rapi juga perlu diberikan kepada ibu hamil yang bermasalah kesihatan seperti ini bagi mengurangkan risiko komplikasi yang akan berlaku semasa proses untuk melahirkan nanti.

4. Elak Kelahiran Pra Matang
Ibu-ibu hamil perlu tahu bahawa pengambilan Omega 3 secara konsisten oleh ibu hamil dapat mengurangkan masalah kelahiran bayi pra matang.

5. Mengurangkan Risiko Pre-Eklampsia
Pre-eklampsia boleh mengancam nyawa ibu dan bayi di dalam kandungan. Ibu hamil perlu ambil tahu simptom-simptom serangan pre-eklampsia supaya dapat bertindak dengan pantas jika berlaku.

6. Asid Lemak Omega Penting Untuk Perkembangan Saraf Dan Penglihatan Bayi
“Kepekatan DHA dalam tali pusat adalah petunjuk yang baik pendedahan antara rahim untuk omega-3 semasa trimester terakhir kehamilan, tempoh penting bagi pembangunan photoreceptors retina dan neuron

Terdapat banyak jenama minyak ikan di pasaran. Jadi ibu-ibu hamil perlu bijak buat keputusan untuk memilih minyak ikan yang berkualiti tinggi (tinggi kepekatan EPA dan DHA) tanpa sebarang pencemaran.

DOS OMEGA-3 YANG DISYORKAN

ISSFAL (International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids) telah mewujudkan carta DOS MINIMUM yang disyorkan seperti berikut :

Bayi (1-18 bulan):
0-15 lbs : 32 mg / lb EPA + DHA

Kanak-kanak (18 bulan-15 tahun):
15 mg / lb EPA + DHA

Dewasa (15-115 tahun):
500 mg EPA + DHA

(dengan sekurang-kurangnya 220 mg EPA dan 220 mg DHA)

Wanita Hamil dan Menyusu:
300 mg DHA setiap hari

KakZai cadangkan minyak ikan dari Shaklee yang bernama Omega Guard. Ia dihasilkan dengan teliti, 3 kali penyulingan untuk memastikan ianya tulen dan benar-benar bebas daripada sebarang pencemaran dan bahan toksik.


Lihat testimoni dan info OMEGA GUARD


Oh ya, berita baiknya bulan November ni ada promosi Omega Guarg. Jika beli 6 botol PERCUMA sebotol atau jika beli 2 botol dapat DISKAUN 5%. Lebih jimat jika beli 6 botol sebab selepas melahirkan ibu hamil masih perlu makan minyak ikan untuk proses penyusuan pula.


Mahu beli Omega Guard secara online boleh klik gambar ini.




BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?

Cara 1
Beli secara online di laman eSell   KLIK DISINI.Tempahan Produk akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.



Cara 2
Hubungi saya di talian www.wasap.my/60192598492, untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3
Jika anda berada di sekitar BINTULU dan sekitar anda boleh dapatkan produk ini secara COD, ini kerana KakZai adalah Pengedar Sah Shaklee area BINTULU SARAWAK.
Untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji


Puan Zainah Mukhtar
No ID: 1137968
Sms / WhatsApp: www.wasap.my/60192598492
FB Page: ZAIVITAMIN
IG: ZAIVITAMIN
Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu


Jadual makan akan diberikan eksklusif buat customer ZAIVITAMIN


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *



Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin