Skip to main content

4 Tips Penting Sebelum memilih Minyak Ikan Untuk Elak Dari Bahan Cemar


Anda pengemar ikan dan suplemen minyak ikan? Suka juga ambil minyak ikan untuk kesihatan? Tapi bagaimana nak pilih minyak ikan terbaik tanpa risiko mengandungi merkuri,plumbum dan toksin lain? 



Saranan untuk kita mengambil 2-3 hidangan ikan seminggu - terutamanya ikan laut dalam, ianya adalah saranan yang baik untuk memastikan pengambilan EPA / DHA yang mencukupi. Walaubagaimanapun, tidak semua orang makan ikan secara kerap. Terdapat juga banyak kebimbangan mengenai risiko pencemaran yang terdapat dalam ikan biasa.

Persoalan yang sering berlegar di fikiran adalah adakah manfaat kesihatan daripada pengambilan ikan adalah lebih penting daripada risiko mengambil ikan yang mengandungi merkuri, plumbum atau toksin lain. Dengan kebimbangan ini, banyak orang beralih kepada suplemen minyak ikan sebagai jalan penyelesaian.

Apabila minyak ikan diproses dengan betul, bahan pencemar boleh disingkirkan atau dikurangkan ke tahap di mana ianya tidak seharusnya menimbulkan risiko.

4 Tips Penting Sebelum Memilih Minyak Ikan 

Apabila memilih minyak ikan yang berkualiti, perhatikan ciri-ciri ini:

1. Syarikat yang berkualiti

Tidak semua minyak ikan adalah sama. Cari syarikat yang boleh anda
percayai, dan mempunyai sejarah pengeluaran produk yang berkualiti.


2. Ikan kecil atau Ikan Besar?
Kehadiran sejumlah kecil toksin tidak menjadi masalah untuk ikan kecil. Namun,
apabila ikan yang lebih besar memakan beribu-ribu ikan kecil, ia mengumpul
lebih banyak toksin. Apabila kita perhatikan rantaian makanan, semakin besar
ikan, semakin tinggi bioakumulasi. Minyak ikan yang diambil dari ikan kecil,
mempunyai jumlah bioakumulasi toksin yang rendah.


3.Ketulenan dan Keselamatan
Penyulingan Molekul - proses yang meletakkan ikan di dalam keadaan vakum
- membolehkan ia mendidih pada suhu yang lebih rendah untuk melindunginya
dari rosak. Ini membolehkan EPA dan DHA dipisahkan daripada logam berat,
yang membolehkan toksin disingkirkan. Proses ini juga mengurangkan bau dan
rasa hanyir ikan.


4.Kelangsungan
Ikan adalah penting dalam pemakanan kita. Kita harus memastikan sumber
minyak ikan yang baik adalah mencukupi untuk masa hadapan. Sebuah
syarikat yang bertanggungjawab akan memberi perhatian terhadap saiz
populasi dan had tangkapan serta mengelakkan penangkapan ikan pada
musim pembiakan untuk memastikan bekalan jangkamasa panjang
sentiasa mencukupi.


Lebih banyak tips penting sebelum memilih minyak ikan dan info Minyak Ikan Terbaik Dunia Di Sini

6 Sebab Mengapa Perlu Pilih Shaklee Omega Guard


  1. Penyulingan molekul 3 peringkat untuk ketulenan dan kepekatan. Proses proprietari ini, memekatkan omega3 dan menyingkirkan komponen berbahaya seperti raksa, plumbum, arsenik, kadmium, dioxins dan lain-lain bahan cemar.
  2. Kualiti terjamin, minyak ikan bergred Farmaseutikal.
  3. Mempunyai DHA dan EPA yang tinggi-satu sajian memberikan 999mg asid lemak omega 3 (546mgEPA, 360mg DHA)
  4. Mengandungi 7 spektrum lengkap asid lemak omega tulen yang terhasil secara semulajadi seperti EPA dan DHA dan banyak lagi.
  5. Bau dan rasa kesan hanyir sangat minimum.
  6. Diiktiraf oleh Friend Of The Sea. Ianya untuk memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tanpa menjejaskan alam sekitar.






BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN DI ATAS?




Cara 1
Beli secara  online di laman eSell   KLIK DISINI .Tempahan Produk akan dihantar terus oleh pihak Shaklee (M) selepas pembayaran diterima.

Cara 2
Hubungi saya  di talian www.wasap.my/60192598492 , untuk saya bantu anda buat pembelian, pendaftaran ahli untuk lebih penjimatan, dan pertanyaan lanjut. Jujurnya, saya lebih recommend cara no. 2 kerana lebih jimat bila daftar sebagai ahli Shaklee.

CARA 3
Jika anda berada di sekitar BINTULU dan sekitar anda boleh dapatkan produk ini secara COD, ini kerana KakZai adalah Pengedar Sah Shaklee area BINTULU SARAWAK.
Untuk Pertanyaan, Tempahan dan Temujanji



Puan Zainah Mukhtar
No ID : 1137968
Sms / WhatsApp: www.wasap.my/60192598492
FB Page: ZAIVITAMIN
IG: ZAIVITAMIN
Pengedar Sah Shaklee di Bintulu, Sarawak.
COD Bintulu, Niah & Bekenu
Jadual makan akan diberikan eksklusif buat customer ZAIVITAMIN


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit *




Comments

Popular posts from this blog

Vivix buatkan kitaran haid kembali normal dan cyst mengecut

Wanita dan masalah haid tidak dapat dipisahkan. Wanita yang mengalamai kedatangan haid secara normal setiapa bulan adalah sangat beruntung dan dikategorikan sebagai wanita normal. Namun, ada juga wanita-wanita di luar sana yang mengalami kedatangan haid yang tidak normal atau tidak teratur. Keadaan seperti ini boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan dan juga masalah kesuburan dan peluang untuk mendapat cahayamata bagi sesetengahnya. Tahukah anda yang pengambilan suplemen vivix dapat membantu anda yang mengalami masalah kedatangan haid yang tidak teratur ni. Saya suka nak kongsikan pengalaman seorang rakan saya yang mengalami masalah haid tidak teratur yang telah mencuba vivix sebagai ikhtiar beliau. Baca artikel asal di Supermomshakleestory [ MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE ] . Assalamualaikum. Nama saya Rozila bt Ramli,berumur 32 tahun & saya adalah pengguna tegar produk Shaklee. Bermacam-macam produk Shaklee

SERIMUKA PANDAN

Serimuka Pandan Kuih talam serimuka pandan yang sedap ni resepi daripada Chef Asma.Saya panjangkan pula di sini. Saya memang pengemar kuih talam serimuka ni,anak-anak pun suka,lagi la bersemangat nak buat. Potong kecil2 senang nak makan. Resepi Talam Seri Muka Sumber: Chef Asma Dr Dapur: Damai Qalbu (Loyang 10x10x2") Bahan Lapisan Bawah: 500 gm beras pulut 250ml santan pekat (asal 300ml) 250 ml air (asal 300 ml) 1 1/2 sudu teh garam halus (asal 2 sudu besar) Cara: 1.Rendamkan pulut sekurang-kurangnya 4 jam.(pulut susu rendam 1 jam) 2.Basuh bersih dan toskan sehingga air kering. 3.Masukkan dalam loyang yang tidak berlubang dan kemudian masukkan santan pekat, air dan garam.Kacau rata dan kemudian kukus selama 30 minit. 4.Apabila pulut sudah masak, angkat dan gaul sehingga sebati. 5.Masukkan dalam loyang dan tekan padat. 6.Sapukan sedikit bancuhan lapisan atas.(adunan pandan) Bahan Lapisan Atas: Bahan A 250 gm gula kastor/

Set Kencing Tak Lawas Shaklee pilihan bijak!

Kencing Tak Lawas Kencing tidak lawas atau  dikenali sebagai Inkontinens Urinari (UI- urinary incontinence). Ia adalah dianggap normal bagi sesetengah orang oleh kerana mereka beranggapan ini bukanlah merupakan suatu penyakit. Memang benar, ia bukanlah suatu penyakit, tetapi ia merupakan tanda-tanda awal kepada suatu penyakit jika dibiarkan berlanjutan dan akan terus mengganggu gugat kesihatan dan kehidupan seseorang di kemudian hari nanti. H akikatnya sesiapa saja pernah mengalami pengalaman ini sekurang-kurangnya sekali seumur hidup tidak kira berapa pun usia mereka. Tanda-tanda penyakit kencing tak lawas Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencing Air kencing terasa panas dan berasa pedih bila keluar Tak dapat tahan kencing. Tapi bila dah kencing rasa nak kencing lagi. Kesan daripada penyakit kencing tak lawas 1. Sakit di kemaluan bila hendak buang air kecil. 2. Kerap terasa nak kencing tapi rasa tak puas kencin