Skip to main content

5 tips atasi stress di pejabat

Stress di pejabat? Macam mana nak atasinya?

Stres melampau boleh mendatatangkan penyakit

5 tips atasi stress di pejabat

1. Sediakan Checklist Kerja
  • Senaraikan tugasan yang perlu dibuat pada hari ini dan susun mengikut keutamaan. Dengan cara ini, kerja kita akan menjadi lebih cepat dan teratur.
2. Dengar muzik
  • Sambil membuat kerja, kita boleh juga mendengar lagu kegemaran atau alunan zikir-zikir penenang jiwa. Dengan cara ini juga stress dapat dikurangkan.
3. Lakukan senaman ringan
  • Terlalu lama duduk dan mengadap komputer akan meningkatkan stress. Jadi dengan melakukan senaman ringan atau beberapa regangan, dapat la juga mengurangkan rasa stress.
  • Boleh juga ambil masa dalam 10-15 minit pada waktu rehat tengahari untuk tidur seketika. Badan akan rasa lebih segar dan akan kembali bersemangat meneruskan kerja-kerja di pejabat.

4. Jaga pemakanan 
  • Banyakkan minum air kosong ketika di pejabat. Bila kita banyak minum air, badan kita akan lebih cergas dan tidak mudah letih.
  • Ambil makanan yang dapat membekalkan tenaga dalam tempoh masa yang lebih panjang.
  • Sarapan jangan ditinggalkan.

5. Ketawa dan senyum juga boleh ringankan dan hilangkan stress.

Tips dari saya pula adalah, makan sebiji B Complex Shaklee selepas sarapan agar badan lebih bertenaga dan cergas. Selain itu, B Complex ini juga bertindak untuk mengawal stress.


Jadi apa tunggu lagi? Dapatkan B Complex untuk kawal stress dan hidup lebih sihat hari ini juga. Hubungi Zai di talian 019-259 8492
untuk membuat tempahan atau pertanyaan lebih detail mengenai produk.

Semoga bermanfaat!

Sayang semua...





Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...