Stress di pejabat? Macam mana nak atasinya?
Stres melampau boleh mendatatangkan penyakit |
5 tips atasi stress di pejabat
1. Sediakan Checklist Kerja
- Senaraikan tugasan yang perlu dibuat pada hari ini dan susun mengikut keutamaan. Dengan cara ini, kerja kita akan menjadi lebih cepat dan teratur.
2. Dengar muzik
- Sambil membuat kerja, kita boleh juga mendengar lagu kegemaran atau alunan zikir-zikir penenang jiwa. Dengan cara ini juga stress dapat dikurangkan.
3. Lakukan senaman ringan
- Terlalu lama duduk dan mengadap komputer akan meningkatkan stress. Jadi dengan melakukan senaman ringan atau beberapa regangan, dapat la juga mengurangkan rasa stress.
- Boleh juga ambil masa dalam 10-15 minit pada waktu rehat tengahari untuk tidur seketika. Badan akan rasa lebih segar dan akan kembali bersemangat meneruskan kerja-kerja di pejabat.
4. Jaga pemakanan
- Banyakkan minum air kosong ketika di pejabat. Bila kita banyak minum air, badan kita akan lebih cergas dan tidak mudah letih.
- Ambil makanan yang dapat membekalkan tenaga dalam tempoh masa yang lebih panjang.
- Sarapan jangan ditinggalkan.
5. Ketawa dan senyum juga boleh ringankan dan hilangkan stress.
Tips dari saya pula adalah, makan sebiji B Complex Shaklee selepas sarapan agar badan lebih bertenaga dan cergas. Selain itu, B Complex ini juga bertindak untuk mengawal stress.
Jadi apa tunggu lagi? Dapatkan B Complex untuk kawal stress dan hidup lebih sihat hari ini juga. Hubungi Zai di talian 019-259 8492
untuk membuat tempahan atau pertanyaan lebih detail mengenai produk.
Semoga bermanfaat!
Sayang semua...
Comments
Post a Comment