Skip to main content

Vitamin C Yang Memadai Dari Buah?

Tahu ke tak?

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin c. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. 




Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin c yang sedikit. Kandungan vitamin c pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Jadi pastinya kita memerlukan jumlah buah-buahan yang banyak untuk dimakan setiap hari demi untuk mencukupkan jumlah vitamin c yang diperlukan tubuh badan.

Kita disarankan mengambil vitamin c dalam dos antara 500mg sehingga 2000mg setiap hari. Tentunya juga mengikut keperluan individu, serta keadaan kesihatan individu terbabit.

Bagi kak zai sendiri memang mengamalkan makan suplemen vitamin c juga sebab kak zai tahu jumlah buah-buahan yang kak zai ambil setiap hari jauh tidak mencukupi....jujur ok..hahaha

Kak zai pilih vitamin c shaklee sebab setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan buah oren termasuk kulitnya (500mg).

Apa yang kak zai suka dengan vitamin c shaklee ni adalah ia menggunakan teknologi sains pembebasan berterusan secara semulajadi. 




Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c di dalam 2 tablet (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Maknanya kita sentiasa ada bekalan vitamin yang mencukupi setiap detik!

Tau tak?

Setiap tablet vitamin c shaklee ni mengandungi 120mg bioflavanoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin c complex.

Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Best sangat kan? Tak perlu pening-pening fikir cukup tidak bekalan vitamin c harian kita lagi, amalkan saja vitamin c shaklee ni.

Jika korang mahu dapatka  vitamin c shaklee yang super dooper best ni, cepat-cepat hubungi kak zai.


FB : Zainah Mukhtar
IG : harihari_vitamin
PHONE : 019-2598492
PENGEDAR SHAKLEE BINTULU


Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...