Skip to main content

Cara moden dan sempoi hilangkan bekas parut chicken pox

Bekas parut chicken pox sangat susah nak hilang. Apatah lagi jika kena chicken pox di usia dewasa. Malu nak berdepan dengan khalayak sebab muka penuh parut hitam. Jom saya kongsikan cara nak hilangkan parut chicken pox dengan cara moden dan sempoi yang sangat senang dan berkesan.

Seram tengok parut tu.


Saja nak share dengan korang. Ni suami saya sendiri. Tahun lepas kena chicken pox. Suami dah berusia (diusia 43 tahun) kena chicken pox, bayangkanlah bagaimana nak hilangkan parut tu. Penuh parut daripada kulit kepala sampai hujung kaki. Boleh dikatakan 99 peratus kulit badan suami dilitupi parut.

Orang kata kalau kena chicken pox masa kecik, bekas parut cepat baik dan tak berbekas. Dah berusia, nanges nak boleh ke hilang bekas parut tu habaq hang...huhuuu

Kawan-kawan beri macam-macam petua untuk hilangkan bekas parut. Ada bahan-bahan yang sukar untuk suami saya dapatkan. Kena bersusah payah untuk cari bahan dan terpaksa menahan diri semasa nak buat atau tepek benda-benda tu semua. Suami saya tak rajin, saya pun sama..hihii. 

Dipendekkan cerita, saya syorkan suami amalkan 3 jenis vitamin shaklee. Saya syorkan suami ambil SR Vitamin C, Vitamin E complex dan ESP. Cara ini lebih mudah, selamat dan berkesan pastinya.

Petua moden hilangkan parut chicken pox.


Alhamdulillah dengan suplemen shaklee sedikit demi sedikit parut tu hilang. Suami pu terpaksa jadi kacak semula. Malah kulit jadi lebih sihat dan cantik selepas mengambil vitamin Shaklee untuk hilangkan parut ni.


Kalau nak tahu, suami saya tiada langsung guna krim pemutih bagai. Suami hanya sapu baby oil dan minyak bio oil sahaja. Amalan dia juga sebelum kena chicken pox, suka sapu minyak kat muka. Lagi2 kalau muka dia kena sunburn, memang berminyak la. Kalau cium pipi time dia pakai minyak tu, memang habis ler melekat minyak..hihihii

Suami saya amalkan vitamin C, vitamin E dan ESP secara konsisten selama hampir 3 bulan selepas kena chicken pox. Perubahan sangat ketara. Parut semakin menghilang. Biarpun mengambil masa nak hilang tapi suami berpuashati. Selain parut dah semakin menghilang, kesihatan dia juga bertambah baik. Masalah resdung juga semakin berkurang. Cerita ini ada juga disini

*kerana chicken pox lagi la suami jatuh cinta dengan shaklee... eh kami la satu famili sebab dah rasai sendiri kesannya.


Jika anda perlukan konsultasi untuk menghilangkan parut, boleh hubungi saya tanpa rasa segan dan malu-malu. Saya akan  memberi khidmat nasihat dan cara pengambilan yang betul khas buat anda.

Wasap : 019-2598492
FB Page : zaizamrichvitashop
COD : Bintulu, Sarawak
Poslaju : Seluruh Malaysia



Comments

Popular posts from this blog

Sijil Halal Shaklee 2017

Nak makan atau nak guna sesuatu produk selalunya kita akan tanya ada sijil halal tak? Keselamatan dan keberkesanan produk dah jadi no 2 atau 3.  Betapa sangat dipentingkan kehalalan sesuatu produk. Sama jugak la vitamin shaklee ni pun kerap sangat orang tanya ada halal ke tidak, sebab ianya produk dari luarnegara. Ini kak zai kongsikan sijil halal shaklee yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM sendiri. Sijil halal ni akan diperbaharui setiap tahun. Jadi usah ragu-ragu untuk guna pakai produk keluaran shaklee ya semua. Untuk lebih yakin boleh ke web HALAL MALAYSIA ni ya. Baca sendiri dan bertanya pada pihak yang sepatutnya bukan percaya pada cakap-cakap orang yang memgatakan produk shaklee ni takde halal dari Malaysia sebab ianya produk luarnegara bagai ya. Bukan hanya ada sijil halal yang patut dititikberatkan, keselamatan,keberkesanan dan jaminan dari syarikat juga wajar dititikberatkan sebelum menggunakan sesuatu produk. Dapatkan juga maklumat mengenai kajian dan ujian klinikal terhad...

Boleh pilih doktor wanita masa nak bersalin....menarik ni...

Assalamualaikum... Malam ni saya nak kongsi sedikit la dengan pembaca blog saya mengenai pemilihan doktor wanita masa nak melahirkan atau bersalin...boleh pilih ke?wow bestnyer.. Artikel di bawah ni saya petik daripada blog Dr Harlina sini . Boleh ke ibu-ibu yang bakal melahirkan memilih hanya doktor wanita sahaja yang akan menyambut kelahiran bayi mereka.  (kredit pic to Mr Google) Jom baca.... Dr Har akan menghurai pandangan mengikut corak soal dan jawab. Soalan (1) : Boleh tak pesakit meminta hanya doktor dan perawat perempuan sahaja yang dibolehkan membuat pemeriksaan organ reproduksi seperti VE (vaginal examination), buat calitan Pap dan semasa melahirkan kandungan? Jawapan (1) Tentu sekali boleh. Ini berpandukan prinsip etika perubatan : prinsip autonomi atau prinsip kebebasan pesakit sama ada bersetuju atau tidak mendapatkan rawatan, disamping memilih siapa yang merawat. Di Fakulti Perubatan UKM, melalui modul Perkembangan Kendiri dan Prof...

Macam mana nak hilangkan parut chicken pox dengan cepat

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pengunjung blog Zai. Kali ni saya nak share satu testimoni baik punyer. Testimoni daripada suami Zai sendiri. Tahun lepas suami kena chicken pox di usia 43 tahun ok. Boleh bayangkan tak macam mana teruknya. Ramai yang kata kalau kena chicken pox masa dewasa teruk sangat dan terbukti teruk ( merujuk kepada kes suami Zai la). Satu badan dari kepala hingga hujung kaki semua naik biji chicken pox tu. Terlantar 3 hari tak bermaya tanpa makan ok. Parut hitam Jom baca sendiri pengalaman suami Zai ni macam mana dia hilangkan parut chicken pox dengan cepat, parut yang tumbuh melata di seluruh badan beliau...hihiii. Assalamualaikum , nama saya Zamri Rosli. Saya merupakan seorang Pensyarah di salah sebuah universiti tempatan di Bintulu, Sarawak. Saya nak berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee ketika dijangkiti virus chicken pox pada tahun lepas. Pada 12 Oktober 2015 merupakan hari pertama saya dijangkiti virus chicken pox. Se...